Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie zaprasza na pokaz pełnometrażowego dokumentu „The true cost” w reż. Andrew Morgana, pokazującego dystans pomiędzy światem mody i konsumentów a światem szwaczek. W filmie można zobaczyć osoby ze świata mody, jak Stella McCartney, Livia Firth and Vandana Shiva, szukających sposobu na radzenie sobie z wieloma problemami przemysłu. Zwiastun filmu można obejrzeć na YouTube.
Film będzie można obejrzeć w ramach obchodów Święta Odpowiedzialnego Kupowania 3 października o godz. 18:30 w Faktycznym Domu Kultury w Warszawie. Wstęp na pokaz filmu oraz pozostałe wydarzenia jest wolny.
Święto Odpowiedzialnego Kupowania będzie okazją do poznania najnowszych trendów z zakresu odpowiedzialnej konsumpcji w jej różnych wymiarach. Przez cały dzień będą odbywały się spotkania z ekspertami, pokazy filmów, wystawy tematyczne oraz minitargi mody odpowiedzialnej. Wystawcy, których produkty będzie można kupić: Wearso, Sister’s, NAP, Transparent Shopping Collective, Ola Bąkowska, Wisłaki, Plan Planeta, Slogan Ecostreetwear.
Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób powstają kupowane każdego dnia przez nich produkty, czy w ich produkcji przestrzega się praw człowieka, czy dba się o środowisko naturalne, jak na co dzień być świadomym i odpowiedzialnym konsumentem oraz jak sprawić by odpowiedzialnie kupowały również instytucje publiczne.
Skrócony program wydarzeń:
11:00 – 21:00 Minitargi mody odpowiedzialnej i ekologicznej
11:30 – 14.00 Debata: „Czy instytucje publiczne mogą kupować odpowiedzialnie? – zrównoważone zamówienia publiczne w kontekście łańcucha dostaw oraz na przykładzie produkcji butów„.
14.45 – 16.15 Warsztat „Skąd się wzięły moje buty?”. Na warsztaty można zapisać się tutaj
16.15 – 16.45 Pokaz krótkich filmów zaangażowanych.
17.00 – 18.30 Debata: „Made in Poland – co wiemy o szyciu w Polsce?” Dyskusja wokół raportu „Uszyte w Polsce” nt. godnej płacy w przemyśle odzieżowym.
Przed pokazem filmu odbędzie się debata dotycząca przemysłu odzieżowego w Polsce. Rozpocznie się od prezentacji raportu „Uszyte w Polsce”, przygotowanego przez organizatorów wydarzenia – Fundację Kupuj Odpowiedzialnie. Raport jest odpowiedzią na pytania od konsumentów oraz wzrost inicjatyw uznających produkcję w Polsce, jako sposób na załatwienie problemów pracy w przemyśle. Dyskusja po filmie ma odpowiedzieć na pytania, czy „Made in Poland” oznacza odpowiedzialnie, i jak wyglądają realia z perspektywy różnych grup – aktywistów, branży modowej, firm, mediów, konsumentów, pracownic.
Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.ekonsument.pl oraz Facebooku.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS