Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
Nadmierne zużywanie zasobów naturalnych czy ocieplenie klimatu to tylko niektóre z elementów wpływających na stan środowiska, w tym utratę bioróżnorodności. Dlatego Lidl Polska wspólnie z Fundacją WWF Polska zrealizują projekt odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce i tym samym wesprzeć proces wzrostu różnorodności biologicznej. W planach są akcja nasadzeń śródpolnych i warsztaty organizowane z myślą o dostawcach Lidl Polska, czyli przede wszystkim rolnikach i producentach.
Lidl Polska razem z Fundacją WWF Polska realizują pilotażowy projekt zadrzewienia pól w gminie Grodzisk Wielkopolski. W ciągu czterech dni posadzonych zostanie 300 drzew, które będą wspierać bioróżnorodność na tym obszarze. Nasadzenia wykona Patryk Kokociński, zwycięzca konkursu Rolnik Roku regionu Morza Bałtyckiego 2021, organizowanego przez Fundację WWF Polska.
W ramach projektu utworzone zostaną trzy szpalery drzew wzdłuż cieków, przy polach lub pomiędzy polami uprawnymi. To działanie zapewni miejsce do życia dla wielu odmian roślin i zwierząt, zwiększy wychwytywanie wilgoci z powietrza, a także zmniejszy negatywny wpływ wiatru na uprawy i glebę. Nasadzenia śródpolne zwiększą również ochronę zapylaczy oraz zapewnią siedliska dla wielu gatunków zwierząt i roślin, co przyczyni się do zmniejszenia liczby szkodników.
– W dzisiejszym świecie wspieranie bioróżnorodności jest niezwykle ważne, bowiem przyszłość jest
z nią ściśle związana – mówi Dariusz Gatkowski, ekspert ds. różnorodności biologicznej w WWF Polska. – Ponad 80 proc. gatunków roślin uprawnych, jest mniej lub bardziej zależna od zapylania, głównie przez owady. Jeśli chcielibyśmy przejąć rolę zapylaczy, musielibyśmy wydawać na to niemal 15 miliardów euro rocznie. Ponad połowa całkowitego światowego Produktu Krajowego Brutto jest umiarkowanie lub wysoce zależna od przyrody i jej usług. Planeta to „ręka, która nas karmi”. Bez zachowania i odtworzenia różnorodności biologicznej po prostu będzie trudno nam przetrwać”.
Poza projektem nasadzeń śródpolnych Lidl Polska i Fundacja WWF Polska będą szerzyć dobre praktyki wśród dostawców współpracujących z siecią, by ich sposób pracy również wspierał bioróżnorodność. Rolnicy będą mogli wziąć udział w warsztatach tematycznych związanych z walką z kryzysem klimatycznym. W celu przybliżenia tematu klientom i innym zainteresowanym osobom zostały przygotowane dwa podcasty „Naturalnie z WWF” i „Dobry temat!” Lidl Polska, opowiadające o znaczeniu bioróżnorodności oraz o dobroczynnym wpływie zadrzewienia śródpolnego. Podcast „Dobry temat!” można wysłuchać tutaj:
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?