Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia
W ciągu 12 miesięcy 2022 roku użytkownicy aplikacji Foodsi uratowali ponad 412 tysięcy kg jedzenia, które w przeciwnym wypadku trafiłyby do kosza. Dla konsumentów to atrakcyjne cenowo zakupy, zaś dla przedsiębiorców Foodsi to jedno z narzędzi usprawniających prowadzenie biznesu. Zamiast martwić się stratami, mogą zarobić na tym, co się nie sprzedało – i to z korzyścią dla planety.
Według danych Foodsi, w 2022 roku użytkownicy aplikacji odebrali ponad 825 tysięcy paczek-niespodzianek. Szacunkowo to ponad 412 tysięcy kg jedzenia, które udało się uratować przed zmarnowaniem. Produkcja jedzenia czy innych artykułów to również zużyta woda oraz emisja dwutlenku węgla. Dzięki temu udało się zaoszczędzić ponad milion kg CO2e (ekwiwalent dwutlenku węgla).
Na ten wynik miała niewątpliwie wpływ szeroko zakrojona kampania reklamowa Foodsi. Została ona przeprowadzona w ostatnim kwartale 2022 roku i miała na celu zwrócenie uwagi na skalę marnowania żywności oraz pokazanie Foodsi jako jednego z rozwiązań tego problemu. Jej przekaz był prosty: Tu się nie marnuje. TU, czyli w Polsce, pod naszym nosem, w naszych domach, w kawiarni na rogu i w sklepie, który codziennie odwiedzamy. Nie marnuje się, bo to my o to dbamy. To bezpośrednia zachęta do podjęcia nawet najprostszych działań, by razem walczyć z food waste (więcej na temat kampanii pisaliśmy TUTAJ).
Poza chęcią dołączenia do inicjatywy less waste, wysoki wzrost zainteresowania aplikacją można zaobserwować również w związku z szybującymi cenami żywności. Dzięki temu użytkownicy mogą zaoszczędzić np. na produktach codziennego użytku (m.in. na pieczywie). Zamiast ok. 5 zł za jeden bochenek chleba, w aplikacji zapłacą 9,99 zł lub 14,99 zł (w zależności od lokalu i wielkości paczki) za całą torbę pełną wypieków.
Rekordowym miesiącem w 2022 roku pod względem ilości uratowanych paczek był listopad. Natomiast największą popularnością w aplikacji w tym roku cieszyły się posiłki kuchni włoskiej, polskiej i azjatyckiej. Użytkownicy równie chętnie ratowali słodkie i słone wypieki z lokalnych cukierni, piekarni czy kawiarni. Wszystko wskazuje na to, że w pierwszej połowie 2023 roku licznik uratowanych paczek wskaże pierwszy milion, a kolejny będzie kwestią kilku miesięcy.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?