„Make a Splash!” – GROHE i UNICEF zapewniają dostęp do rozwiązań wodno-sanitarnych w Nigerii i Indonezji
Dostęp do czystych, bezpiecznych toalet lub możliwość umycia rąk to coś, co dla większości z nas wydaje się standardem higieny. Niestety, 1,69 miliarda ludzi na całym świecie nie ma dostępu do podstawowych urządzeń sanitarnych. Według danych pochodzących ze Wspólnego Programu WHO i UNICEF do Monitorowania Zaopatrzenia w Wodę i Sanitacji (Joint Monitoring Programme for Water Supply, Sanitation and Hygiene) 496 milionów regularnie korzysta z „toalety” na zewnątrz, a 30% populacji świata nie ma w domu do dyspozycji urządzeń z bieżącą wodą oraz mydłem.
Tę sytuację ma szansę usprawnić globalne partnerstwo pomiędzy marką GROHE, producentem armatury sanitarnej, oraz organizacją UNICEF w ramach inicjatywy „Make a Splash!”. Od maja do sierpnia 2021 roku marka GROHE przeprowadziła kampanię pod hasłem „Obudź swoją energię” („Energy for Life”), która objęła 13 krajów na terenie Europy, Bliskiego Wschodu oraz Północnej Afryki. Założenie było proste: za każdy sprzedany prysznic lub baterię termostatyczną GROHE przekazywano 1 euro na wsparcie akcji „Make a Splash!”. Łącznie udało się zebrać 1,2 mln euro, które przeznaczono bezpośrednio na działania partnerskie, wspierające społeczności w Nigerii i Indonezji – krajach, w których ludzie cierpią z powodu braku dostępu do podstawowych albo bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych.
UNICEF szacuje, że prawie 77,8 mln ludzi w Nigerii korzysta z toalety na otwartej przestrzeni lub ma dostęp jedynie do mało zaawansowanych rozwiązań sanitarnych. Akcja „Make a Splash!” ma przynieść poprawę warunków higienicznych dla 1,5 miliona obywateli tego kraju. UNICEF oprócz prowadzenia programów edukacyjnych będzie współpracował z nigeryjskim rządem w celu optymalizacji rynków sanitarnych i zapewnienia konsumentom dostępu do odpowiednich produktów. Dzięki temu dodatkowe 250 000 osób będzie mogło korzystać z lepszych usług wodno-sanitarnych.
W Indonezji 80% gospodarstw domowych ma co prawda dostęp do podstawowych rozwiązań sanitarnych, ale mniej niż 1/10 korzysta z urządzeń bezpiecznych. Działania podejmowane w ramach akcji „Make a Splash!” mają przede wszystkim zwiększyć skalę korzystania z bezpiecznych usług w tym kraju poprzez rozwój odpowiednich rozwiązań oraz zaangażowanie sektora prywatnego. Wkład marki GROHE w inicjatywę wpłynie na poprawę jakości warunków wodno-sanitarnych nawet 250 000 ludzi.
Ułatwienie dostępu do usług sanitarnych poprzez zwiększenie ich dostępności i przystępności może uratować życie wielu dzieci, pozytywnie wpływając na ich zdrowie, edukację i możliwości ekonomiczne – mówi Maniza Zaman, przedstawicielka UNICEF w Indonezji. – Nasza współpraca z GROHE połączy partnerów rządowych, przedsiębiorców, dostawców i instytucje finansowe, aby pomóc przyspieszyć dostęp do bezpiecznych urządzeń sanitarnych dla milionów ludzi, co pozwoli znacznie większej liczbie dzieci żyć i rozwijać się w czystym, zdrowym środowisku.
Więcej na temat akcji Make a Splash! można dowiedzieć się TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie