Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię re\Wisła
Nadwiślańskie bulwary i plaże to ulubione miejsca spacerów, spotkań i wypoczynku warszawiaków. Startuje kampania edukacyjna re\Wisła, która zachęca do tworzenia w świadomy sposób wspólnej przestrzeni i odkrywania historii warszawskiego Urzecza.
Wisła to nieodzowny element życia stolicy. Dawniej stanowiła okno na świat, pełniła ważną rolę ekonomiczną i społeczną, żywiła, ale również pozwalała miło spędzić czas. Urzecze miało swoją unikalną tożsamość, na podstawie której powstała obecna Dzielnica Wisła – miejsce, które jest połączeniem miasta i natury. Kampania re\Wisła chce pokazać rzekę jako jeden wielki remiks tworzony przez zróżnicowaną społeczność mieszkańców Warszawy.
Kultura Urzecza stała się trwałym elementem tożsamości mieszkańców Warszawy, a jej dziedzictwo jest wciąż obecne – mówi Mariusz Raniszewski, ekspert ds. Urzecza kampanii re\Wisła. – Przykładem może być dom olęderski na Saskiej Kępie, trytwa, czyli droga poprowadzona na grobli w Wilanowie czy też olęderska nekropolia na Zawadach. Pomimo zaniku historycznej kultury tego regionu, współcześnie stanowi ona inspirację do budowania lokalnej tożsamości, a samo Urzecze staje się atrakcyjne dla przedsięwzięć gospodarczych.
Wisła wciąż jest unikalnym miejscem, a mieszkańcy chętnie wybierają jej brzegi na miejsce spotkań z przyjaciółmi, jako przestrzeń do uprawiania sportu czy relaksu i obserwacji przyrody. Nad rzeką spotykają się całe rodziny, osoby starsze, młodzież, biegacze, rowerzyści i wodniacy. Dlatego Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię „re\Wisła”, w ramach której zachęca i edukuje mieszkańców Warszawy do tworzenia re\Wisły w świadomy sposób.
Warszawska Wisła to duma miasta i unikat w skali europejskiej – mówi Jan Piotrowski, pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. Wisły. – Żadna europejska stolica nie może pochwalić się rzeką, która integruje mieszkańców miasta niezależnie od ich wieku, płci czy pochodzenia. Dlatego ważne jest, abyśmy wszyscy dbali o naszą chlubę, odkrywali ją na nowo i świadomie wspólnie tworzyli. Tym właśnie jest re\Wisła.
Kampania „re\Wisła” została zainicjowana przez Zarząd Zieleni Miasta Stołecznego Warszawa i jest prowadzona wielokanałowo: na FB/Instagramie publikowane są treści edukacyjne i informujące mieszkańców o realizowanych inicjatywach oraz wydarzeniach kulturalnych nad Wisłą. Za pośrednictwem Tik Toka organizatorzy chcą z kolei docierać do dzieci i młodzieży, publikując lifestylowe treści typu instrukcję zaplatania wianków. Działania w social mediach zostaną uzupełnione przez pięć materiałów video, w których prezentowane są różne aspekty Wisły z perspektywy osób aktywnie ją tworzących – naukowców, społeczników, a także pracowników miejskich podmiotów. Kampanię wspierają influencerzy, m.in. z Łukasz Ostoja-Kasprzycki, twórca profilu @PoWarszawsku, Piotr Metz oraz wokalistka Zalia. Twórcy zostali wytypowani pod konkretne kategorie wiekowe i przygotowują szereg treści edukacyjnych, które będzie można znaleźć na ich profilach oraz na kanałach Dzielnicy Wisła.
Plakaty, animowane spoty, a także gra terenowa z wykorzystaniem technologii augmented reality w punktach Warszawskiego Plażowego to część atrakcji, które czekają tego lata na warszawiaków. Planowanych jest także szereg wydarzeń w punktach Warszawski Plażowych w tym animacje weekendowe dla dzieci i młodzieży oraz koncerty czy warsztaty w Pawilonie Edukacyjnym Kamień.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie