Anioły i demony
Demon’s Souls to wydany w 2020 roku remake liczącej ponad dekadę, kultowej gry RPG na PlayStation 3 pod tym samym tytułem. Ubiegłoroczna premiera – tym razem na PlayStation 5 – okazała się jednym z ważniejszych wydarzeń sezonu, a sama produkcja odniosła ogromny sukces. Save One Person, organizacja zajmująca się kojarzeniem – między innymi za pomocą aplikacji – pacjentów poszukujących narządów do przeszczepienia z dawcami, postanowiła wykorzystać popularność gry i dokonać kolejnego połączenia: nietypowego i pod wieloma względami nowatorskiego.
Na potrzeby kampanii społecznej – zatytułowanej przewrotnie Angel’s Souls – zaproszono dwóch zawodowych graczy w Demon’s Souls, by ci, zamiast zabijać swoich przeciwników, dawali im w prezencie rzadkie artefakty, przywracające lub wydłużające życie. To zaskakujące zachowanie na tyle mocno przykuło uwagę innych uczestników rozgrywki, że dzięki temu można było bezpośrednio zwrócić się do każdego z nich z przekazem na temat transplantologii i dawstwa narządów. Pełen zapis tej niezwykłej akcji społecznej można obejrzeć na filmie poniżej:
Warto wspomnieć, że to nie pierwszy raz, gdy twórcy kampanii wykorzystują do swojego przekazu przestrzeń gier video. Kiedy Barack Obama po raz pierwszy walczył o fotel prezydenta USA, jego reklamy wyborcze pojawiły się nie tylko w świecie realnym, ale także wirtualnym. Billboardy Obamy można było zobaczyć aż w 18 różnych grach, a celem kampanii było rozszerzenie zasięgu i spopularyzowanie narzędzia, jakim jest możliwość wcześniejszego głosowania korespondencyjnego. Według Dave’a Maddena z EA strategia prowadzenia kampanii wyborczej w grach okazała się opłacalna. Na podstawie badań przeprowadzonych przez EA jeszcze w 2008 roku, gracze, którzy mieli kontakt z wirtualną reklamą kandydata o 120 procent częściej odbierali jego osobę pozytywnie i o 50 procent częściej poważnie rozważali głosowanie na niego.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie