Zalando, MISBHV i KPH razem przeciwko homofobii
Zalando – wiodąca w Europie platforma modowa – ruszyła z kampanią ukazującą problemy społeczności LGBTQIA+ wywołane skalą homofobii w Polsce.
Wraz z rosnącą liczbą przypadków agresji i natężeniem mowy nienawiści w debacie publicznej, sytuacja polskiej społeczności LGBTQIA+ ulega w ostatnich latach systematycznemu pogorszeniu. Potwierdza to ostatni raport KPH („Sytuacja społeczna osób LGBTA w Polsce”), według którego nawet 70% osób LGBTA doświadczyło homo-, bi- lub transfobicznej przemocy. Co więcej, tylko 4% skrzywdzonych zgłosiło te napaści organom ścigania.
Kampania Historie ukryte w ubraniach powstała we współpracy z organizacją pozarządową Kampania Przeciw Homofobii (KPH), polską marką odzieżową MISBHV oraz agencją 180heartbeats + JUNG v. MATT. Celem projektu jest pokazanie prawdziwych historii osób LGBTQIA+, które stały się ofiarami przemocy z uwagi na swoją orientację seksualną.
Razem z MISBHV Zalando stworzyło pięć projektów powstałych z ubrań, które zostały uszkodzone wskutek aktów przemocy dokonanych na osobach LGBTQIA+. Zniszczone części garderoby zyskały nowe życie i siłę wyrazu — projekty podkreślają zmianę, jaka zachodzi w wymowie powstałych ubrań — z pozostałości po traumatycznych przeżyciach zmieniają się w symbole walki o tolerancję i protestu przeciw homofobii. Każde zniszczenie ubioru reprezentuje osobiste doświadczenie bohatera kampanii. Wspólnym mianownikiem opowiadanych historii nie jest zakorzeniona w nich trauma, lecz chęć dążenia do zmiany i promowania tolerancji. Odzież ma stać się symbolem odwagi i niezłomności społeczności LGBTQIA+, która wciąż walczy w Polsce o równość i szacunek.
Nasze wartości, takie jak wolność, równość i otwartość, które jeszcze niedawno braliśmy za pewnik, są ostatnimi czasy coraz bardziej atakowane — mówi Tomasz Wirski, dyrektor kreatywny marki MISBHV. — Samo zauważenie problemu dyskryminacji to za mało. Każdy akt przemocy zostawia po sobie blizny nie tylko na ciele, ale też na psychice — często są one niewidoczne dla osób z zewnątrz. Wierzymy, że ubrania mogą być narzędziem do pokazania prawdy o przemocy fizycznej i psychicznej.
Równość i różnorodność ludzi, ich stylów życia i postaw jest kluczową wartością Zalando. Wierzymy, że moda może być nie tylko sposobem na wyrażenie siebie, ale również narzędziem uświadamiającym istnienie problemów społecznych — dodaje Dawid Pożoga, Regional Lead na Polskę w Zalando — W tym wypadku jest to brak równości oraz przemoc wobec konkretnej grupy ludzi.
To niezwykle ważne, by szeroko rozpoznawalne marki, takie jak Zalando, angażowały się w kampanie społeczne i mówiły głośno o problemach, jakie nękają nasze społeczeństwo — podsumowuje Jakub Lendzion z Kampanii Przeciw Homofobii.
Aby dodatkowo wesprzeć społeczność LGBTQIA+ w Polsce, Zalando będzie sponsorować wybrane programy prowadzone przez Kampanię Przeciw Homofobii, kierowane do osób, które doświadczyły przemocy i szukają pomocy prawnej i psychologicznej.
Kampania Historie ukryte w ubraniach miała premierę 6 sierpnia i jest publikowana w mediach społecznościowych Zalando, MISBHV i KPH, jak również poprzez działania PR. Kluczowym elementem projektu są filmy w reżyserii Mikołaja Sadowskiego i nakręcone przez operatora filmowego Igora Połaniewicza. Autorką zdjęć jest Zuza Krajewska.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie