w walce z cyberprzemocą – Stop #Sextortion
Walcząc ze stale narastającym problemem wykorzystywania seksualnego dzieci i młodzieży organizacja non-profit Thorn apeluje o większą ostrożność. W tym celu przedstawia kampanie społeczna „Stop sextortion”. Realizatorzy zapraszając do dialogu społecznego, zwracają szczególną uwagę na złożoną problematykę przemocy i wykorzystywania seksualnego w cyberprzestrzeni.
Amerykańska organizacja non-profit Thorn: Digital Defenders of Children zajmująca się budowaniem technologii chroniących dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym ruszyła z kampanią społeczną, w ramach której stworzyła wideo edukacyjne. Realizatorzy chcą zainspirować do rozmów na temat wszechobecnego problemu wykorzystywania seksualnego i ochrony dzieci. Kampania kierowana jest zarówno do dzieci i młodzieży dotkniętych przemocą seksualną, jaki i do ich otoczenia oraz bliskich.
Powstała również specjalna strona https://www.stopsextortion.com gdzie można dowiedzieć się więcej o kampanii i aktualnych działaniach organizacji oraz zapoznać z materiałami edukacyjnymi.
Organizacja zwraca uwagę na złożoną problematykę przemocy i wykorzystywania seksualnego w cyberprzestrzeni. Podkreśla również, że ze względu na wrażliwą naturę problemu osoby dotknięte nim często milczą i boją się wstydliwych rozmów o trudnych doświadczeniach. Według organizacji Thorn , współzałożonej przez Ashtona Kutchera i Demi Moore, przeżyta trauma „może być tak izolująca i przerażające, że większość dzieci nie ma odwagi by cokolwiek powiedzieć”.
Badania przeprowadzone przez Centrum Badań nad Cyberprzemocą pokazują, że tylko 21% ofiar zgłosiło sytuację przemocy do odpowiedniej strony internetowej lub aplikacji, a tylko 16% skontaktowało się z policją.
Opublikowany przez Protect Kids Online – WI ICAC Task Force Środa, 24 lipca 2013
W przeciwieństwie do innych prób dotarcia do nastolatków i ruchów dotyczących uświadamiania w tej dziedzinie, twórcy tej kampanii nie próbują wywoływać uczucia wstydu lub litości. Nie przejaskrawiają zranionej seksualności ofiary. Thorn wychodzi do społeczeństwa z dość lekkim przekazem mimo tak ciężkiego tematu.
#Sextortion is happening to kids and teens. 60% of sextortion victims 12 and under met their offender online. http://bit.ly/28KYz0W
Opublikowany przez Thorn Środa, 31 października 2018
Chcąc przekazać wiadomość: „Nie wstydźcie się i wspierajcie nawzajem”, pod hasłami #friendsfirst oraz #noshame organizacja nawołuje do przezwyciężenia wstydu związanego z aktem wykorzystywania i podejmowania rozmów z przyjaciółmi i rodziną.
Opublikowany przez Thorn Poniedziałek, 12 listopada 2018
Thorn wykorzystuje technologię i innowacje, aby zwalczać seksualne wykorzystywanie dzieci. Uruchomienie kampanii Stop Sextortion ma na celu zwiększyć świadomość na temat seksu, zidentyfikować problem i zachęcić bliskie osoby ofiar do pomocy i wsparcia swoich przyjaciół. Kampania ma pomóc osobom dotkniętym przemocą seksualną przekonać się, że nie są pozostowieni sobie sami.
Jak podkreśla Ashton Kutcher, współzałożyciel Thorn, organizacja pracuje łącząc dziedziny nowych technologii i dane o wykorzystywaniu seksualnym dzieci. Prowadząc badania tworzy statystyki przedstawiające rosnącą liczbę przestępstw seksualnych w dzieciństwie. Zaznacza, że problem ten nie jest wystarczająco omawiany, ponieważ wiąże się ze wstydem i strachem dla ofiar. Podkreśla też, że przemoc ma druzgocące konsekwencje – w tym samobójstwa nastolatków. Celem kampanii jest budować środowisko bezpieczeństwa dla dzieci i młodzieży dotkniętych przemocą seksualną oraz sprowokować do otwartego dialogu.
Kampania realizowana jest w Stanach Zjednoczonych, a jej twórcy wykorzystują media społecznościowe oraz internet. Na stronie organizacja tłumaczy i przybliża zjawisko Sextortion:
https://www.thorn.org/sextortion/
Szczegóły znajdują się również w social mediach
Did you know? 2/3 of child sex trafficking survivors never see help resources. http://bit.ly/2Ezr69IOn…
Opublikowany przez Thorn Czwartek, 11 stycznia 2018
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie