Kampanie społeczne, choć dotyczą poważnych problemów społecznych, mogą być realizowane w zabawny sposób. Oto przykład akcji odważnej i humorystycznej, a przez to też kontrowersyjnej.
Akcja „Imagine if you could never escape from poo” („Wyobraź sobie, co by było, gdybyś nie mógł uciec przed kupą”), w której sztuczne kupy na kółkach goniły przechodniów w Londynie, była elementem medialnej kampanii „Dig Toilets, Not Graves” brytyjskiej organizacji WaterAid, przeprowadzonej jesienią 2010 roku. Zwracała ona uwagę na fakt, że 2.6 miliarda osób na całym świecie nie ma dostępu do toalet. Swoje potrzeby fizjologiczne załatwiają więc tam, gdzie akurat się znajdują. Odchody są wszędzie, a bakterie pochodzące z nich trafiają do wody i jedzenia. To potworne zanieczyszczenie powoduje u dzieci biegunkę, która z kolei codziennie zabija 4000 z nich.
WaterAid chce rozwiązać ten problem poprzez budowę ubikacji i zachęca do wpłat na konto organizacji. Wystarczą 3 funty miesięcznie, aby wybudować jedną toaletę.
————————————————————————————–
W tym samym czasie w Nowym Jorku amerykański oddział WaterAid wystawił na ulice osoby w fekalicznym przebraniu, co już znacznie mniej nam się podoba…
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?