Kampania brytyjskiej organizacji Helen Bamber Foundation z 2007 roku w drastyczny sposób przedstawia problem handlu ludźmi i zmuszania kobiet do prostytucji jako formy współczesnego niewolnictwa. Mocne środki perswazji użyte w 1,5 minutowym spocie video trafiły do szerokiej grupy odbiorców, co jest niewątpliwą zaletą kreacji.
Celem akcji było zwrócenie uwagi na problem łamania praw człowieka (głównie kobiet), a widz mógł wyrazić swoje zaangażowanie w projekt poprzez wsparcie petycji do władz brytyjskich umieszczonej na stronie internetowej projektu. Inicjatywę wsparło ponad 6 tysięcy osób. W kampanii wzięła udział brytyjska aktorka i scenarzystka, dwukrotna zdobywczyni Oskara, Emma Thompson. Projekt, w ramach swojego zaangażowania społecznego, wsparła także firma The Body Shop.
Kampania jest ważnym głosem w dyskusji na temat seksualnego wykorzystania kobiet. A problem jest bardzo poważny, ponieważ w samej tylko Wielkiej Brytanii, co roku ponad 4000 młodych dziewczyn z różnych krajów świata jest sprzedawane przez mafię do domów publicznych, gdzie zmuszane są do prostytucji.
Pomimo szczytnych zamierzeń i kilku zalet kampanii, zależy ją ocenić dosyć chłodno. Komunikat wysyłany przez twórców reklamy zdaje się rozmywać w długim zbiorze drastycznych scen.
Redakcja portalu kampaniespoleczne.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?