Dzień Ziemi. Porozmawiajmy o ekologii – przypomina Nestle
Rocznie każdy mieszkaniec Europy i Ameryki Północnej generuje ok. 100 kg śmieci z plastiku. Eksperci ONZ oceniają, że za 4 lata może być to już nawet 140 kg. Szacuje się, że na powierzchni oceanów unosi się około 100 milionów ton plastiku – przypomina WWF z okazji Dnia Ziemi, jaki w tym roku odbywa się pod hasłem „Zatrzymajmy zanieczyszczenia plastikiem”. Apel o troskę naszej planety i świadome decyzje konsumenckie wspiera Nestlé Polska S.A. Jak przestrzeganie norm ekologicznej produkcji wygląda z perspektywy największego globalnego producenta żywności, komentuje Tomasz Tarnawski, Kierownik ds. BHP i ochrony środowiska, Nestlé Polska.
– Ekologia jest bardzo istotną kwestią w przemyśle, zwłaszcza, jeśli prowadzi się go w tak ogromnej skali, jak to robi Nestlé. Dlatego regularnie wdrażamy innowacje i wewnętrzne procedury nierzadko znacząco wykraczające poza zakres aktywności wymaganych przez obowiązujące przepisy prawne. Do 2025 roku planujemy w Nestlé wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można ponownie wykorzystać. Już teraz ponad 90% tonażu naszych materiałów, z których robimy opakowania produktów sprzedawanych w Polsce, pochodzi z jednorodnych materiałów, tj. szkła, metalu, tektury itp., w tym 60% materiałów używanych do naszych opakowań stanowią szklane słoiki, które są łatwe w recyklingu. Wszystkie odpady produkcyjne wytwarzane w fabrykach Nestlé Polska już obecnie nie trafiają na składowisko odpadów. W kwestii wody, Nestlé zobowiązało się, globalnie i w Polsce, do redukcji zużycia wody o 35% na tonę produktu w każdej kategorii produktowej do 2020 roku w porównaniu do roku 2010. Wszystkie fabryki Nestlé w Polsce mierzą zużycie wody, dzięki czemu firma ma pełną kontrolę nad zużyciem wody podczas procesu produkcji. W trosce o środowisko regularnie udoskonalamy nasze procedury i standardy, aby czynić produkcję jak najbardziej przyjazną środowisku i konsumentom. Wierzymy, że jeśli wszyscy, zarówno producenci jak i konsumenci, będziemy kierować się zdrowym rozsądkiem i odpowiedzialnością, mamy szanse na realne zmiany.
Do 2025 roku Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można by ponownie wykorzystać: https://tinyurl.com/yby5flom
Opublikowany przez Nestlé 11 kwietnia 2018
Nadmiar odpadów, zasoby wody, zrównoważony przemysł – to tylko niektóre aktualne tematy ekologiczne. Świadomy konsument zwraca uwagę na opakowania kupowanych produktów. Mniej znaczy w tym przypadku więcej – przypomina Nestle Polska. – Czasem producenci, poza na przykład foliowym opakowaniem, stosują jeszcze papierowe, będące dobrym nośnikiem treści marketingowych lub stosują zbyt duże albo za grube opakowania. Wybierajmy te cieńsze i lżejsze. Ważne jest, aby materiał, z którego zrobione jest opakowanie był łatwy do przetworzenia. Producenci coraz częściej wspierają konsumentów w odbiorze i recyklingu swoich opakowań czy niektórych produktów.
22 kwietnia, czyli Dzień Ziemi, jest okazją do rozmowy i przypomnienia sobie o ekologii. Co my sami możemy zrobić dla dobra i piękna naszej planety oraz czego powinniśmy w tym zakresie oczekiwać od instytucji publicznych i podmiotów prywatnych, takich jak producenci dóbr i usług?
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?