Grupa IKEA opublikowała nową strategię zrównoważonego rozwoju pod hasłem People & Planet Positive. Nowa strategia ma pozwolić Grupie IKEA uzyskać niezależność energetyczną i surowcową oraz pomóc klientom żyć w domach w zrównoważony sposób w ramach ich możliwości finansowych.
Strategia skupia się na trzech głównych obszarach: oferowanie produktów i rozwiązań pomagających klientom oszczędzać pieniądze i zużywać mniej energii i wody oraz zmniejszać ilość wytwarzanych odpadów (jednym z przykładów naszych działań jest wymiana całego oświetlenia w asortymencie IKEA na technologię LED, której żywotność sięga 20 lat i która zużywa do 85% mniej energii elektrycznej); uzyskanie niezależności energetycznej i surowcowej, na którą składa się wytwarzanie takiej ilości energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, jaka jest zużywana w sklepach i budynkach należących do Grupy IKEA oraz przekazanie 1,5 miliarda euro na budowę elektrowni wiatrowych i słonecznych; wspieranie rozwoju przyjaznych miejsc pracy w całym łańcuchu dostaw Grupy IKEA, czyli zachęcanie dostawców, by skupiali się nie tylko na zgodności z przepisami, ale również na m.in. prawach człowieka.
IKEA dąży do tego, by 100% drewna wykorzystywanego w produktach IKEA było pozyskiwane zgodnie z ustalonymi przez firmę wymogami dotyczącymi gospodarki leśnej. Jedna czwarta bawełny aktualnie wykorzystywanej w produktach IKEA pochodzi z upraw prowadzonych w zrównoważony sposób. IKEA zajęła także stanowisko w kwestii stosowania środków chemicznych m.in. dobrowolnie zakazując stosowania tworzywa PCW we wszystkich produktach z wyjątkiem okablowania, zaprzestając stosowania farb i lakierów wydzielających formaldehyd czy rezygnując ze stosowania ołowiu w lustrach.
Darowizny przekazane w ostatnich latach przez IKEA Foundation obejmują między innymi 45 milionów euro dla Agencji ONZ ds. Uchodźców (UNCHR), 30 milionów euro dla Programu ONZ ds. Rozwoju (UNDP) oraz ponad 11 milionów euro dla Clinton Health Access Initiative (CHAI). Od 2003 roku, kampania „1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji”, w ramach współpracy Grupy IKEA i IKEA Foundation, zebrała 47,5 miliona euro, co umożliwiło wsparcie 8 milionów dzieci i zapewnienie im dostępu do lepszej edukacji.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy