Pod hasłem „Bądź Bezpieczny” ruszyła wspólna kampania prewencyjna GOPR i PZU, której celem jest zmniejszenie liczby wypadków w górach. Organizatorzy chcą przypominać o tym, jak ważne dla bezpieczeństwa w górach są zdrowy rozsądek i odpowiednie przygotowanie do krótszych i dłuższych wypraw.
W zeszłym roku GOPR przeprowadziło w polskich górach 4129 interwencji, wypraw i akcji ratunkowych. W tym czasie doszło tam do 38 wypadków śmiertelnych. Najczęstszymi przyczynami nieszczęśliwych zdarzeń są brawura i nieprzestrzeganie zasad bezpiecznego zachowania na górskich szlakach. Wciąż istnieje potrzeba edukowania turystów, którzy wybierają się w Tatry, Beskidy czy Karkonosze.
Podstawowym celem akcji „Bądź Bezpieczny” jest propagowanie aktywnego i bezpiecznego wypoczynku w górach, a także informowanie o tym, jak odpowiednio reagować w przypadku niebezpiecznych, zagrażających życiu sytuacji. Kampania potrwa do 22 listopada, a w jej ramach odbędzie się 6 imprez w największych miastach Polski – Wrocławiu, Gdańsku, Krakowie, Łodzi, Warszawie i Poznaniu.
Motywem przewodnim programu będą pokazy ratownictwa i nauka udzielania pierwszej pomocy. W roli instruktorów wystąpią zawodowi ratownicy GOPR, na co dzień ratujący życie podczas interwencji. górskich. Zaplanowano również pokazy filmów z akcji i szkoleń GOPR, rozmowy z ratownikami i zawody wspinaczkowe. Dla dzieci i młodzieży przygotowano m.in. zabawy na balonie wspinaczkowym GOPR, przejażdżki quadem i ćwiczenia z fantomami.
Podczas weekendowych pokazów będzie można także odwiedzić stoisko PZU, partnera kampanii. Odwiedzający będą mieli także możliwość zakupu kart PZU Pomoc, dzięki którym możliwe jest uzyskanie pomocy technicznej, medycznej, informacyjnej i organizacyjnej w nagłych sytuacjach drogowych.
PZU i GOPR prowadzą wspólne działania prewencyjne od 2005 roku. Grupa PZU przekazała Górskiemu Pogotowiu Ratunkowemu 3 mln PLN na realizację działań statutowych, czyli zwiększenie bezpieczeństwa w górach, zapobieganie wypadkom i ochronę środowiska górskiego. Jest to najwyższa dotacja w historii GOPR.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy