Zrozumieć pieszego, zrozumieć kierowcę
Ruszyła kampania społeczna dotycząca niechronionych uczestników ruchu drogowego. Organizatorami kampanii są Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa oraz Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Celem kampanii jest utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się na drodze, co przyczyni się do spadku liczby wypadków drogowych, a w konsekwencji – liczby ofiar śmiertelnych.
Kampania ma zwrócić uwagę na zagrożenia wynikające z niezachowania ostrożności zarówno przez niechronionych, jak i zmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego. KRBRD i MIB chcą wpłynąć na zmianę postaw poprzez pokazanie jak należy zachować się w występujących na co dzień w ruchu drogowym sytuacjach.
Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc w Europie pod względem liczby zabitych w wypadkach drogowych. W ubiegłym roku na naszych drogach zginęło 79 osób na milion mieszkańców. Najliczniejszą grupę ofiar, oprócz kierowców stanowią niechronieni uczestnicy ruchu drogowego.
Czas w jakim będzie prowadzona kampania nie jest przypadkowy. W okresie jesienno-zimowym znacząco wzrasta liczba wypadków z udziałem pieszych. Ma na to wpływ mi.in. wcześniej zapadający zmrok i trudne warunki atmosferyczne.
Kampania potrwa do 10 grudnia 2017 r. i będzie prowadzona w telewizjach ogólnopolskich i regionalnych. Dodatkowo w ramach kampanii przewidziano emisję spotów w kinach, komunikacji miejskiej, na dworcach kolejowych i w pociągach oraz reklamę na billboardach przy głównych ciągach komunikacyjnych. Szczególnie intensywne działania będą prowadzone w 7 województwach, w których 2016 roku doszło do największej liczby wypadków z udziałem pieszych (województwo: śląskie, kujawsko-pomorskie, zachodniopomorskie, mazowieckie, dolnośląskie, lubelskie, małopolskie).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce