Rozpoczęło się głosowanie internetowe w Konkursie Raporty Społeczne
44 raporty z zakresu CSR / zrównoważonego rozwoju rywalizują o nagrodę internautów w Konkursie Raporty Społeczne. Głosowanie odbywa się przez stronę www.raportyspoleczne.pl i potrwa do 17 września br. Konkurs organizują Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte.
Co roku jedną z nagród w Konkursie Raporty Społeczne przyznają internauci. Otrzymuje ją raport, który w internetowym głosowaniu zdobył najwięcej wskazań. W tegorocznej, 11. edycji etap głosowania rozpoczął się 16 sierpnia i potrwa do 17 września włącznie. Odbywa się przez stronę raportyspoleczne.pl/zaglosuj-na-raport/.
Internauci mogą oddawać swoje głosy na 44 raporty, to rekordowa liczba publikacji zgłoszonych w historii konkursu. Wśród nich znalazło się 40 opracowanych przez firmy, 2 przez fundacje korporacyjne i po jednym przez organizację pozarządową i instytucję publiczną. Poniżej lista organizacji, które nadesłały raporty (kolejność alfabetyczna):
ANG Spółdzielnia (dawniej: ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych)
ArcelorMittal Poland
Bank Millennium S.A.
Bank Ochrony Środowiska
Bank Zachodni WBK S.A.
BGŻ BNP Paribas
BIBUS MENOS Sp. z o.o.
Budimex S.A.
CEMEX Polska Sp. z o. o.
ENEA S.A.
Energa S. A.
Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ
Fundacja Medicover
Fundacja Zaradni
Grupa Allegro Sp. z o.o.
Grupa GPEC
Grupa Żywiec S.A.
ING Bank Śląski S.A.
InterKadra Sp. z o.o.
KGHM Polska Miedź S.A.
Kompania Piwowarska S.A.
Lafarge
Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A.
Margostal Rewolińscy
mBank S.A.
Nestle Polska S.A.
Nutricia Medyczna
Orange Polska (dawniej: Telekomunikacja Polska)
Orbis S.A.
PCC EXOL S.A.
Pelion S.A.
Polenergia S.A.
Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.
PORTA KMI POLAND Sp. z o.o. Sp. k.
Roche Polska Sp. z o.o.
Rossmann SDP Sp. z o.o.
Schenker Sp. z.o.o.
Signal Group
SuperDrob
Tauron Polska Energia S.A.
Tesco Polska Sp. z.o.o.
Unibep S.A.
Urząd Transportu Kolejowego
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk
Proces głosowania
Wszystkie zgłoszone raporty zostały opublikowane na stronie: raportyspoleczne.pl/zaglosuj-na-raport/. Głos można oddać dokładnie na trzy publikacje. Kolejno, w widocznych na stronie polach wpisać adres mail (1 osoba = 1 mail) i wybrać grupę interesariusza, do którego głosujący należy, i dopiero kliknąć przycisk „zagłosuj”. Zakończenie procesu głosowania ma miejsce po dokonaniu potwierdzenia – odkliknięcia linku w mailu wysłanym automatycznie ze strony głosowania na wskazany wcześniej mail.
Wyniki w kategorii „nagroda internautów”
Ogłoszenie nagrody w tej i pozostałych kategoriach (nagroda główna, najlepszy debiut, nagroda dziennikarzy, nagroda Ministra Rozwoju, wyróżnienia) odbędzie się na początku października.
– Głosowanie jest szansą na zapoznanie się z całym spektrum raportów, i co za tym idzie, aktywności organizacji z zakresu CSR np. na rzecz społeczeństwa czy środowiska. Internauci stają się tym samym bardziej świadomymi klientami, pracownikami, dostawcami. Firmy z kolei, zyskują dodatkową szansę na prezentację swojej odpowiedzialności, której podsumowaniem są przygotowywane przez nie raporty oraz co nie mniej ważne – rozwijanie procesu dialogu z otoczeniem. Zachęcam więc do lektury zgłoszonych raportów, których w tym roku mamy rekordową liczbę, i do głosowania, na Państwa zdaniem, najlepsze – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
– Poziom raportów zgłaszanych do konkursu z roku na rok zyskuje na jakości. To dokumenty przygotowane w oparciu o najwyżej jakości standardy międzynarodowe, które w rzetelny sposób pokazują biznes i związane z nim szanse oraz wyzwania. Są one również cennym źródłem informacji dla interesariuszy, zwłaszcza inwestorów – mówi Irena Pichola, Partner, Lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i w Europie Środkowej, Deloitte. – Również internauci, jak co roku mają szansę wybrać ich zdaniem najlepszy raport zgłoszony do konkursu oceniając, jaki faktycznie wpływ wywiera przedsiębiorstwo na otaczającą rzeczywistość, oraz czy firmy dbają o środowisko naturalne, pracowników i warunki pracy – dodaje.
Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku, a jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte. Głównym celem inicjatywy jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania niefinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Dzięki konkursowi wyróżniane są przedsiębiorstwa, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Konkurs przyczynia się do zwiększenia transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami, stanowi też dobre źródło inspiracji do tego, w jaki sposób ujawniać dane niefinansowe. Jest to ważne w kontekście wdrożonej w Polsce dyrektywy 2014/95/UE o ujawnianiu informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności przez niektóre duże jednostki oraz grupy.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?