DPD Polska została sponsorem dziesiątej, jubileuszowej edycji projektu integracyjnego dla niewidomych i słabowidzących „Zobaczyć morze”. W ramach akcji organizowanej przez Fundację Gniazdo Piratów w dniach 27 czerwca – 15 lipca br., odbędą się rejsy żaglowcami na pełnym morzu. Część załogi będą stanowić osoby niewidome i niedowidzące. Jest to kolejna inicjatywa społeczna wspierana przez DPD Polska, w ramach strategii CSR.
Celem projektu jest umożliwienie udziału w rejsie osobom, które z racji swej niepełnosprawności mogą nigdy nie doświadczyć morskiej przygody. Integracyjna formuła wyprawy pozwala im przeżyć wyjątkowe chwile w otoczeniu prawdziwych żeglarzy i pełnosprawnych uczestników. Wykonując obowiązki na statku we współpracy z zawodowymi marynarzami, niewidomi w pełni uczestniczą w pracach na żaglowcu, także tych związanych z nawigacją.
Dzięki naszej inicjatywie wiele niepełnosprawnych osób poczuło niepowtarzalny klimat dalekomorskiego rejsu i na swój sposób „zobaczyło morze”. Zaangażowanie niewidomych i niedowidzących w codzienne obowiązki na statku, pomaga budować ich kompetencje społeczne, jakże ważne w codziennym życiu. Morska przygoda nie tylko wzbogaca osoby w niej uczestniczące, ale także jest dla wszystkich żeglarzy świetnym sposobem na przeżycie pięknych wakacji – mówi Robert Krzemiński, wiceprezes Fundacji Gniazdo Piratów.
W tegorocznej edycji przedsięwzięcia odbędą się dwa rejsy – z Gdyni do Oslo oraz z Oslo do Bergen. Pierwszy będzie wiódł śladami I edycji z 2006 roku – z Gdyni przez Kopenhagę i Goteborg do Oslo. W drugim rejsie planowana trasa to Oslo – Skagen – Stavanger – Bergen. Fundacja Gniazdo Piratów zwiększyła także liczbę uczestników, wprowadzając dodatkowy żaglowiec – Zjawa IV, który będzie w pełni przystosowany do bezwzrokowego nawigowania.
DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Z DPD kooperuje 6000 kurierów doręczających rocznie ponad 88 mln paczek.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO