O polskiej Policji jako instytucji użytku publicznego powiedziano już bardzo wiele i najczęściej nie były to opinie pochlebne. Wystarczy odwiedzić jedną z setek stron internetowych, na których znajdziemy mniej lub bardziej wulgarne opinie na temat działalności naszych stróżów prawa. Traktując temat oględnie policjant to zawód, o którym mali chłopcy już raczej nie marzą w dzieciństwie.
Przynajmniej tak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, ponieważ badania opinii publicznej zupełnie tego nie potwierdzają. Z badań przeprowadzonych we wrześniu 2007 przez CBOS wynika, że aż 74 procent Polaków ocenia pracę Policji jako dobrą i darzy tą instytucję sympatią. Jest to najwyższy wskaźnik społecznego zaufania do tej organizacji, jaki kiedykolwiek zanotowano. Według wspomnianego badania, Policja cieszy się obecnie większym (o 1%) zaufaniem niż uprzednio górujące w sondażach Wojsko Polskie.
Odpowiedzmy sobie więc na pytanie, co ma wpływ na taki wzrost popularności Policji w naszym społeczeństwie. Podstawowym wyznacznikiem takiego stanu rzeczy wydaje się być wzrost wykrywalności przestępstw oraz wzrost poczucia bezpieczeństwa przeciętnego obywatela. Niemałą rolę odgrywają również polskie media, które kreują dobry wizerunek Policji poprzez szereg programów telewizyjnych, filmów i seriali kryminalnych, gęsto okupujących ramówki największych stacji telewizyjnych. Innym powodem wzrostu sympatii do Policji wydaje się być szereg działań komunikacyjnych, jakie sama podjęła, aby budować swój pozytywny wizerunek. Szereg kampanii skierowanych do obywateli takich jak „Bezpieczne Miasta”, „PILNUJ SIĘ”, „Stop przemocy w szkołach czy „STOP łobuzom na ulicach” (realizowana wspólnie z jednym z dzienników) pomaga Policji w nawiązywaniu współpracy ze społeczeństwem.
Jednak podstawowym czynnikiem, który wpłynął na polepszenia się wizerunku Policji jest jej otwarcie się na media i odrzucenie wizerunku zamkniętej organizacji kontrolującej Polaków na każdym kroku. Zdecydowane działania, nowoczesny sprzęt, wyszkolenie oraz profesjonalizm polskich funkcjonariuszy pozwala im spełniać najwyższe kryteria oceny. W najbliższym czasie sto tysięcy polskich policjantów zmieni swoje umundurowanie na bardziej funkcjonalne i użyteczne, zmianie ulegnie również jakość oraz kolorystyka ich środków transportu.
Chyba żadna, nawet najlepiej przeprowadzona kampania promocyjna, nie jest w stanie lepiej budować pozytywnego wizerunku organizacji niż konkretne działania i przedsięwzięcia mające na celu poprawę naszego bezpieczeństwa. Bo poczucie bezpieczeństwa to przecież jedna z najważniejszych ludzkich potrzeb.
Bartłomiej Piekło
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?