Fundacja im. Hugona Kołłątaja rozpoczyna działanie na rzecz podwyższenia frekwencji wyborczej akcją „Wybory Samorządowe 2014 – Sprawdzam!”.
Działacze organizacji powołują się na dane, według których w Niemczech frekwencja w ostatnich wyborach parlamentarnych wyniosła 71,5 %, w Estonii frekwencja wynosi około 75%, w Łotwie jest to 73,41%, w Litwie 58,09%, podczas gdy w Polsce tylko 47,31%. Przed ostatnimi wyborami samorządowymi, w 2010 roku, Instytut Spraw Publicznych przeprowadził badanie opinii publicznej, które wykazało niski stan wiedzy Polaków na temat wyborów samorządowych. Największy problem ze wskazaniem, kogo wybiera się w wyborach samorządowych mieli młodzi wyborcy w wieku 18-24 lata – 37% wybrało odpowiedź „nie wiem”.
Projekt fundacji ma odpowiadać na potrzebę zaangażowania młodzieży w sprawy obywatelskie oraz przybliżać Polakom profile kandydatów. Program rusza 1 września. Do bezpośredniego udziału w nim zapraszane są zespoły młodzieżowe (od 3 do 5 osób w wieku 13-19 lat), które wezmą udział w szkoleniu, dzięki któremu mają zdobyć wiedzę o tym jak odnaleźć się w systemie politycznym kraju, ale również o tym jak skutecznie się komunikować, jak zarządzać swoim projektem i co zrobić, by mieć wpływ na swoje lokalne otoczenie. Zadaniem młodych uczestników będzie przeprowadzanie wywiadów z kandydatami do władz samorządowych. Razem utworzą interaktywny portal internetowy, z którego każdy wyborca z województwa mazowieckiego będzie mógł czerpać wiedzę na temat nadchodzących wyborów, oraz „sprawdzić swojego kandydata” – zapoznać się z jego lub jej odpowiedziami na zadane przez ambasadorów pytania oraz zadać własne.
Więcej informacji znajduje się na stronie na www.wyborysprawdzam.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!