Złoto dla geeków, skner i zuchwałych. Kampanie nagrodzone w Cannes
Tysiąc pedofilów złapanych przez wirtualną dziewczynkę
Słodko-gorzki marketing śledczy Nieznany problem, który narasta w błyskawicznym tempie: pedofile z krajów rozwiniętych płacą dzieciom z krajów Trzeciego Świata za obnażanie się przed kamerą internetową. Międzynarodowa organizacja Terre des Hommes przeprowadziła badania, nazwała nowe przestępstwo (Webcam Child Sex Tourism) i postanowiła wywrzeć presję na politykach, by zaczęli przeciwdziałać temu procederowi. Jak tego dokonać, skoro nie istnieje świadomość problemu? Z kreatywnym rozwiązaniem przyszła agencja Lemz Amsterdam: należy złapać na gorącym uczynku cyberpedofili i ukazać skalę zjawiska. Stworzono „Sweetie” – interaktywny, realistyczny model 3D filipińskiej dziewczynki. Logowano ją na stronach odwiedzanych przez pedofilów, gdzie odgrywała sceny, których od niej oczekiwali. W ten sposób udało się schwytać 1000 osób z 71 krajów. Film relacjonujący całą akcję udostępniono na Youtube, zachęcano widzów do składania podpisów pod petycją do rządu, a dzięki medialnemu rozgłosowi przekaz kampanii dotarł (jak zapewniają organizatorzy) do miliarda osób na całym świecie. Na podstawie zgromadzonych dowodów dokonano aresztowań w 7 krajach, a filipińska policja ogłosiła WCST na pierwszym miejscu na liście priorytetów. Kampania otrzymała nagrodę Grand Prix for Good, przeznaczoną dla kampanii społecznych. Zebrała w sumie 14 nagród na festiwalu.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”