Procter & Gamble DS. Poland Sp. z o.o. Branża: FMCG Kapitał: zagraniczny Wielkość zatrudnienia w Polsce: 3 700 Wielkość zatrudnienia ogółem: 127 000 Strona www CSR: www.pg.com/pl_PL/rozwoj-main.shtml Kim jesteście i czym się zajmujecie? Procter & Gamble to jedna z największych międzynarodowych firm FMCG. 4,4 miliarda razy dziennie marki P&G pojawiają się w życiu ludzi na całym świecie. Firma posiada jeden z najsilniejszych portfeli asortymentowych, w skład którego wchodzą godne zaufania, wiodące marki wysokiej jakości, takie jak: Pampers, Tide, Ariel, Always, Whisper, Pantene, Mach3, Bounty, Dawn, Fairy, Gain, Charmin, Downy, Lenor, Iams, Crest, Oral-B, Duracell, Olay, Head&Shoulders, Wella, Gillette, Braun, Fusion, Ace and AmbiPur. Procter & Gamble prowadzi działalność operacyjną w około 80 krajach, zaś marki P&G są dostępne w ponad 180 państwach na całym świecie. Pracownicy firmy dokładają wszelkich starań, aby produkty P&G spełniały składane obietnice i ulepszały życie swoich konsumentów dzisiaj i w przyszłości. Na jakim etapie wdrażania/realizacji strategii CSR jesteście? Procter & Gamble jest firmą o ponad 170-letniej tradycj. Misją P&G jest poprawa jakości życia konsumentów. Firma realizuje ją poprzez dostarczanie najwyższej jakości produktów i usług oraz właśnie poprzez działalność społeczną. W ramach globalnej strategii odpowiedzialności społecznej „P&G. Żyj, poznawaj, rozwijaj się” firma prowadzi ponad 100 programów w blisko 60 krajach świata. W Polsce we wszystkich miejscach, gdzie ulokowane są biura i fabryki P&G (Targówek, Łódź, Sochaczew, Aleksandrów Łódzki, Poznań) wolontariusze – pracownicy firmy – angażują się w działania skierowane do dzieci, zwłaszcza tych znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. P&G współpracuje także z licznymi organizacjami pozarządowymi, na rzecz których w samym tylko 2011 r. przekazała darowizny finansowe i produktowe o łącznej wartości prawie 9 MLN PLN. Za strategię działań społecznych odpowiada w P&G Dział Współpracy Zewnętrznej, jednakże poszczególne programy społeczne realizowane są z udziałem pracowników z wielu działów firmy. Jakie grupy interesariuszy i jakie obszary społecznej odpowiedzialności są Wam bliskie? Odpowiedzialność społeczna jest wpisana w misję Procter & Gamble i przejawia się we wszystkich obszarach działalności firmy, począwszy od innowacyjnych produktów, poprzez zarządzanie zasobami ludzkimi, po angażowanie się w działalność społeczną. Celem globalnej strategii odpowiedzialności społecznej „P&G. Żyj, poznawaj, rozwijaj się” jest niesienie pomocy dzieciom w potrzebie. Od 2009 roku, w partnerstwie z Fundacją Nasza Ziemia, realizujemy ogólnopolski program „P&G. Żyj, poznawaj, rozwijaj się”, łączący pomoc dzieciom (ponad 50 tysięcy dzieci w całym kraju) z edukacją ekologiczną. Programy zaangażowania społecznego P&G buduje także na sile i popularności swoich marek wśród konsumentów. Od 1999 roku firma prowadzi akcję „Podaruj Dzieciom Słońce” – pionierską i jak dotąd jedną z największych inicjatyw marketingu społecznie zaangażowanego w Polsce. W ramach akcji Pampers – UNICEF: „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, za każdą sprzedaną paczkę pieluszek oraz chusteczek Pampers, P&G finansuje zakup jednej szczepionki przeciwko tężcowi noworodkowemu. Opowiedzcie o kampanii społecznie zaangażowanej, którą zrealizowaliście. „Podaruj Dzieciom Słońce” to wspólne przedsięwzięcie firmy Procter & Gamble oraz Fundacji POLSAT. Realizowana jest od 1999 roku. Jest to pierwszy i jak dotychczas jeden z największych programów marketingu społecznie zaangażowanego w Polsce. Marketing społecznie zaangażowany polega na przeznaczaniu przez firmę części przychodów ze sprzedaży na cel społeczny. Akcja trwa co roku od 1 września do 24 grudnia. Mechanizm programu jest bardzo prosty i nie wymaga od konsumentów żadnych dodatkowych wysiłków czy nakładów. Każdy konsument kupujący w okresie od 1 września do 24 grudnia produkty następujących marek Procter & Gamble: Vizir, Ariel, Bonux, Lenor, Fairy, Dreft, Wella, Naturella, Gillette, Blend-a-Med, Pantene Pro-V, Head&Shoulders, Pampers oraz Always automatycznie przyczynia się do sfinansowania leczenia dzieci znajdujacych się pod opieką Fundacji POLSAT – P&G część zysku ze sprzedaży tych produktów przekazuje bowiem na rzecz Fundacji. Tym samym program „Podaruj Dzieciom Słońce” pozwala P&G połączyć popularność swoich marek wśród konsumentów z działalnością na rzecz celów społecznych. Od 2010 roku w akcję „Podaruj Dzieciom Słońce” angażuje się Związek Harcerstwa Polskiego. Harcerska Szkoła Ratownictwa przy ZHP przeprowadza co roku cykl szkoleń z zakresu podstaw udzielania pierwszej pomocy. Warsztaty te organizowane są w wybranych centrach handlowych na terenie całej Polski. Szkolenia przeprowadzone przez harcerzy w trakcie trzech ostatnich edycji „Podaruj Dzieciom Słońce” cieszyły się wielką popularnością – kontakt z warsztatami miało ponad 100 000 osób. Jakie były jej efekty? Od 1999 roku odbyło się trzynaście edycji akcji, które pozwoliły zebrać łącznie prawie 62 miliony złotych. Środki te zostały w całości przeznaczone na leczenie oraz nowoczesną aparaturę medyczną do diagnostyki i leczenia chorób dzieci. O rozdziale środków decydują władze Fundacji wraz z gronem ekspertów medycznych. W latach 1999-2007 dochód z akcji przeznaczony został na rozwiązanie konkretnych problemów placówek pediatrycznych, co pozwoliło wyposażyć 232 oddziały dziecięce i ośrodki specjalistyczne w całej Polsce. Za tę sumę Fundacja POLSAT zakupiła między innymi nowoczesną aparaturę medyczną wykorzystywaną do leczenia chorób nowotworowych u dzieci oraz sprzęt ratujący życie i zdrowie wcześniaków i dzieci poszkodowanych w wypadkach. Pomoc otrzymały także dzieci niewidome i niedowidzące, które skorzystały z dofinansowania na zakup sprzętu rehabilitacyjnego oraz specjalistycznych pomocy dydaktycznych. Za środki zebrane podczas akcji Fundacja stworzyła między innymi Dziecięce Centrum Oparzeniowe przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie, a także wsparła rozbudowę Oddziału Hematologicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Lublinie. W latach 2008-2010 zebrane środki zostały przekazane na leczenie, rehabilitację, zakup sprzętu medycznego i rehabilitacyjnego dla 5 658 chorych dzieci – podopiecznych Fundacji POLSAT. Małgorzata Wadzińska, Dyrektor Działu Współpracy Zewnętrznej, Procter & Gamble Polska
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem