Dopóki puszka jest zamknięta – jest bezpiecznie i wszystko widać: "Agora voce ve" (Teraz to widzisz). Gdy dłoń sprawnie otwiera puszkę, w miejscu rowerzysty ukazuje się ciemne wnętrze pojemnika i sycząca piana piwa, która psuje widoczność: "Agora nao" (Teraz już nie). Hasło kampanii rozwiewa wątpliwości co do jej przesłania: „Evite acidentes. Não beba a drija” (Uniknij wypadków. Nie prowadź pod wpływem)
Ze statystyk wynika, że odbiorcom akcji przeciwko prowadzeniu pod wpływem alkoholu, znudziły się kreacje drastyczne czy wstrząsające, które działały na zasadzie terapii szokowej. Kampania Fiata zmierza dlatego w innym kierunku. Nie potrzeba nic więcej niż wieczko puszki, żeby przekazać oczywiste przesłanie: alkohol osłabia koncentrację i znacząco wpływa na postrzeganie świata. To truizm, który trzeba powtarzać.
Włoski koncern samochodowy postawił na prostą formę i jednoznaczne skojarzenia. Ograniczona ilość słów, brak lektora i statyczne ujęcie to główne motywy kampanii.
Fiat zaprezentował swoją kampanię przed długim majowym weekendem, życząc wszystkim kierowcom udanego i odpowiedzialnego wypoczynku.
Filip Jędruch
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo