Dwie zabawne amerykańskie reklamy telewizyjne zrealizowane przez Ad Council oraz agencję Mullen dla Departamentu Transportu USA przekonują, że skutki kierowania samochodem w stanie nietrzeźwości alkoholowej i narkotykowej są identyczne, a tłumaczenie się kierowcy, że "to tylko narkotyki", wskazuje na jego bezmyślność.
Celem akcji jest uświadomienie wszystkim, że jazda samochodem w stanie zaburzonym – czy to po spożyciu alkoholu, czy po zażyciu narkotyków – może prowadzić do równie tragicznych skutków. W odbiorze społecznym prowadzenie auta pod wpływem narkotyków nie jest groźne i nie jest potępiane, mimo coraz większej ilości wypadków spowodowanych przez takich kierowców.
Temat narkotyków jest względnie nowy w działaniach dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego – w USA na szeroką skalę poruszany jest od 2005 roku. Kampania "Buzzed Driving is Drunk Driving" jest komplementarną odsłoną słynnej już, prowadzonej od 1983 roku (!), kampanii "Friends Don’t Let Friends Drive Drunk", której wysoką skuteczność potwierdzają cykliczne badania (znaczny spadek liczby wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców oraz posługiwanie się hasłem kampanii w języku potocznym).
Kampania rozpoczęła się w połowie grudnia, a jej szczególne nasilenie planowane jest na czas świąt i przełomu roku oraz karnawału.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem