Agresja w gestach, wściekłość w słowach. Niektórzy Amerykanie naprawdę się zdenerwowali, czego mocnym wyrazem jest slogan „Unf–k the Gulf ("Odpie—rzyć zatokę; potocznie 'unfuck’ oznacza 'odwrócić spiep—oną sytuację’), którym eko-aktywiści Nate Guidas i Luke Montgomery postanowili namówić Amerykanów na dofinansowanie akcji czyszczenia Zatoki Meksykańskiej po wypływie ropy w kwietniu bieżącego roku. Wyciek, który spowodował ogromną katastrofę ekologiczną, był efektem wybuchu na platformie wiertniczej firmy BP.
W ramach kampanii stworzono film, pokazujący jak bardzo zirytowani i jednocześnie zdesperowani do działania są Amerykanie. Nikt w reklamie nie dba o polityczną poprawność – w każdej wypowiedzi pojawia się kluczowe dla całego przekazu wulgarne słowo, krytykowany jest prezydent za nieudolną reakcję na katastrofę, a na koncernie BP nie pozostawia się suchej nitki. Bohaterowie klipu namawiają do zakupu gadżetów (są to koszulki i kubki z hasłem kampanii), z których zysk dofinansuje organizacje zajmujące się czyszczeniem zatoki, oraz do przesyłania filmu znajomym.
Strona kampanii: www.unf–kthegulf.com
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka