Każdy się testuje – normalnie, za darmo, anonimowo
Kolorowe fotografie zwykłych, sympatycznych młodych ludzi opatrzone krótkimi hasłami – "najlepiej", "za darmo", "anonimowo", "dla Ciebie", "dla mnie"… Plakaty promują Warszawskie Dni Testowania na HIV, a określenia im towarzyszące charakteryzują procedurę przeprowadzania testu na obecność wirusa. Celem kampanii jest pokazanie, że badanie w kierunku HIV jest czymś zupełnie naturalnym, potrzebnym i nie zajmującym wiele czasu. Uśmiechnięte twarze mają pomóc w przełamywaniu stereotypu problemu HIV/AIDS jako dotyczącego wyłącznie określonych grup społecznych, a nie tzw. "normalnych ludzi".
"Miałam już dosyć ponurych plakatów, smutnych ludzi i negatywnych przekazów, które w Polsce zawsze towarzyszą akcjom związanym z HIV/AIDS. Wymyśliłam sobie, że tym razem do badań powinni zachęcać zwykli, zadowoleni z życia ludzie, którzy pokażą, że testowanie się jest czymś zupełnie normalnym, dbaniem o siebie i swoich bliskich i takich warszawiaków postanowiłam sfotografować" – tłumaczy pomysłodawczyni kampanii, Agata Kwiatkowska ze Społecznego Komitetu ds. AIDS (SKA)
W środę o godz. 17.00 w filii Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny SKWER (na Skwerze Hoovera) w ramach kampanii zostanie otwarta wystawa zdjęć "Projekt Test". Wystawa będzie przedstawiała fotografie warszawiaków, którzy wystąpili w kampanii. Kolejne wydarzenia związane z kampanią to "Noc Czerwonej Kokardy", która odbędzie się 3 grudnia w warszawskim Centrum Kultury Nowy Wspaniały Świat – początek o godz. 21.00. Podczas imprezy będzie można dowiedzieć się wszystkiego o testowaniu się na HIV oraz innych ważnych kwestiach dotyczących HIV/AIDS. Każda zainteresowana osoba będzie mogła nie tylko porozmawiać ze specjalistą, ale również otrzymać pakiet materiałów edukacyjnych i profilaktycznych.
Partnerami kampanii są m.in. Miasto Stołeczne Warszawa, Krajowe Centrum ds. AIDS, Open Society Institute (Global Drug Policy Program). Cały projekt jest akcją całkowicie charytatywną, wszystkie osoby zaangażowane w kreację projektu od strony artystycznej począwszy od fotografów, grafików, osób upubliczniających twarze, po koordynatorów projektu robią to bezpłatnie. Logotyp Warszawskich Dni Testowania został wyłoniony na podstawie konkursu – autorem projektu jest Karol Tomoki Yamazaki. Na czerwiec 2011 planowana jest kolejna edycja kampanii, która swoim zasięgiem obejmie całe województwo mazowieckie.
Projekt otrzymał Honorowy Patronat Prezydent m.st. Warszawy Hanny
Gronkiewicz-Waltz.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?