Firma ING Usługi Finansowe S.A. została partnerem Fundacji Krewniacy. Współpraca z organizacją jest elementem kampanii edukacyjnej ING – „Porozmawiajmy o życiu”. Oprócz finansowego wsparcia pracy autobusu do poboru krwi im. Jana Pawła II, ING będzie promować ideę krwiodawstwa w materiałach reklamowych i w internecie.
– Współpraca z Fundacją Krewniacy to wyraz prowadzonych przez ING Usługi Finansowe S.A. działań edukacyjnych. Będziemy zachęcać Polaków, by stali się odpowiedzialni i zaangażowali się w zbiórki krwi, podkreślając jednocześnie znaczenie tego typu akcji dla ratowania życia. Promocja tych działań to element szerszej kampanii edukacyjnej ‘Porozmawiajmy o życiu’. Takie przedsięwzięcia budują świadomość i konieczność ochrony życia w każdym jego momencie – powiedział Tomasz Bławat, prezes ING odpowiedzialny za ubezpieczenia i emerytury w Polsce.
Pracownicy firmy wspólnie z Krewniakami wyruszą także do kilkunastu miast w Polsce, gdzie przeprowadzone zostaną specjalne plenerowe zbiórki krwi. Zebrana w ich trakcie trwania krew zostanie przekazana stacjom krwiodawstwa, obsługującym akcję na danym terenie. Każda osoba, która pojawi się na akcji, otrzyma pamiątkę – rodzinny portret wykonany w profesjonalnym atelier fotograficznym zorganizowanym przez ING. Pracownicy firmy zadbają o najmłodszych, kiedy ich rodzice będą oddawać krew w autobusie.
Wspólne akcje krwiodawstwa trwają od 18 lipca. Ambulans Krewniaków odwiedził już Sosnowiec oraz Kraków. Zagości także do Szczecina, Wrocławia, Łodzi i Warszawy. W najbliższą sobotę i niedzielę (1,2 sierpnia) autobus do poboru krwi odwiedzi wyspę Wolin i Szczecin. W autobusie Krewniaków i ING Usługi Finansowe S.A. będzie można oddać krew podczas Festiwalu Słowian i Wikingów na wyspie Wolin, na błoniach naprzeciwko skansenu oraz na parkingu przed Galerią Gryf w Szczecinie.
– Taki autobus może dziennie zebrać około 50 litrów krwi. Ale to i tak kropla w morzu potrzeb, bo statystycznie w Polsce co 15 sekund trzeba komuś zrobić transfuzję – powiedział Marcin Velinov, prezes Fundacji Krewniacy.
W planach Fundacji jest stworzenie floty podobnych ambulansów, która liczyłaby 5 – 10 sztuk. Pierwszy autobus został sfinansowany dzięki hojności tysięcy Polaków, którzy przekazali środki w ramach akcji SMS, realizowanej przy współpracy z Telewizją Polską oraz kupili cegiełkę – Brelok Krewniaków z grupą krwi. W akcję pozyskiwania środków włączyło się wielu artystów, sportowców i polityków.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy