„Pielęgnujemy EkoZwyczaje” – zbiórka szkła w 20 miastach Polski
W najbliższy piątek i sobotę, 22 i 23 czerwca br., w wybranych sklepach sieci Biedronka odbędzie się zbiórka szklanych opakowań wymienianych na sadzonkę roślin. Organizatorami ekologicznej akcji edukacyjnej są firma Carlsberg Polska oraz sieć sklepów Biedronka. Patronat merytoryczny nad akcją objęły Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie oraz Organizacja Odzysku-Rekopol.
Głównym celem akcji „Pielęgnujemy EKOzwyczaje” jest edukacja ekologiczna uczestników, upowszechnianie wśród konsumentów wiedzy na temat selektywnej zbiórki odpadów – szczególnie opakowań szklanych – oraz recyklingu, pozwalającego na odzysk surowców z odpadów.
W ramach zbiórki klienci sklepów Biedronka w zamian za przyniesienie 5 szklanych opakowań otrzymają sadzonki roślin. Zbierane będą opakowania szklane, takie jak butelki czy słoiki. Akcja odbędzie się w godzinach od 10.00 do 18.00 na parkingach sklepów – w specjalnie oznakowanych namiotach – znajdujących się w 20 miastach, tj. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Tarnowie, Zamościu, Lubinie, Szczecinie, Słupsku, Katowicach, Oświęcimiu, Lublinie, Płocku, Łodzi, Sieradzu, Włocławku, Legionowie, Gdańsku, Toruniu i Bydgoszczy.
Podczas zbiórki szkła dostępne będą również specjalne ankiety adresowane do uczestników akcji, które pozwolą zgromadzić wiedzę na temat zachowań i potrzeb klientów, szczególnie w kontekście segregacji odpadów. Autorem ankiety jest Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie, która przeprowadzi również analizę zgromadzonych kwestionariuszy. Uczelnia dokonała także wyboru roślin, jakie trafią do uczestników akcji.
Z kolei Organizacja Odzysku Rekopol, będąca również partnerem merytorycznym akcji, odpowiada za proekologiczne przetworzenie zebranego szkła.
Akcja komunikowana jest na terenie wybranych sklepów sieci Biedronka za pomocą plakatów oraz ulotek. Ulotki – oprócz mechanizmu promocyjnego – zawierają informacje na temat prawidłowej zbiórki szkła oraz korzyści wynikających z segregacji odpadów i recyklingu szkła, m.in. zmniejszenie ilości odpadów w środowisku i emisji CO2. Informacje na temat akcji będą dostępne także w ogólnopolskim magazynie „Kropka TV” – dostępnym w sieci sklepów Biedronka oraz na stronach www organizatorów.
W ubiegłorocznej II edycji akcji „Pielęgnujemy EKOzwyczaje” wzięło udział ok. 25 tys. osób, które zebrały ponad 40 ton szkła, czyli blisko połowę więcej niż w przypadku pierwszej akcji.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy