Nastolatki czytają ze smartfonów statusy znajomych z portali społecznościowych. To ostatnie wiadomości, jakie zostały.
W spocie widać przeciętnych uczniów szkół średnich, którzy odczytują kolejno niezwykle ciepłe i serdeczne słowa, które opublikowali ich znajomi. Są zapewnienia o wyjątkowości przyjaźni, wyznania miłości i dowody sympatii. Ich uśmiechy zdradzają, że byliby w stanie odwzajemnić każdy z tych komunikatów w taki sam życzliwy sposób. Niestety, nawet jeśli to zrobią, do ich przyjaciół wiadomość już nie dotrze. Tuż po zapisaniu swoich wyznań, popełnili samobójstwo. Jego bezpośrednim powodem była szkolna przemoc, jakiej stali się ofiarą.
Kampania zabiera głos w sprawie problemu, który staje się coraz poważniejszy. Co i rusz do opinii publicznej dochodzą głosy o zastraszanych, dręczonych psychicznie, a nierzadko również fizycznie nastolatkach. Ulegają szantażom i wyłudzeniom, doświadczają niczym nieuzasadnionej niechęci, z którą nie są w stanie sobie poradzić w żaden sposób. Za jedyne wyjście uważają więc odebranie sobie życia.
Wrażenie robi szczególnie nazwa kampanii: "Too late" ("Za późno"), ale efekt wzmacnia także to, że jej bohaterami są rówieśnicy osób dotkniętych przemocą. Hasłem jest sugestywne wezwanie: "Be nice. Now" ("Bądź miły. Teraz") Organizacja Champions Against Bullying od 2003 roku stara się pomagać dzieciom, które doświadczają tego problemu.
Dominika Charytoniuk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka