Tożsamość płciową dwóch piktogramów reprezentujących kobietę i mężczyznę można w łatwy sposób zmienić. I co z tego wynika?
Brazylijski rząd stanu Pernambuco jest nadawcą nowej kampanii edukacyjnej zatytułowanej „Couple” ("Para"), występującej przeciwko postawom homofobicznym. W wyniku współpracy z agencją DM/Blackninja z Recife powstały trzy minimalistyczne plakaty przedstawiające dwa piktogramy reprezentujące kobietę i mężczyznę. Przy ich wyprodukowaniu użyto magnesu, dając możliwość prostej modyfikacji tych figur; po odczepieniu trójkąta-spódnicy, opatrzonego na odwrocie hasłem „The sex is just a detail. Say no to homophobia” ("Płeć to tylko detal. Powiedz NIE homofobii"), na plakacie znajdują się dwaj mężczyźni. Prosty koncept kreacyjny akcji nie wywołuje emocji i nie skłania do refleksji czy stawiania jakichkolwiek pytań, może poza jednym, czy rzeczywiście płeć człowieka to naprawdę tylko niuans, nieznacząca drobnostka?
Problem tolerancji wobec społeczności LGBT w wielu krajach jest wciąż palący i łączy się z poważnymi naruszeniami. Mimo że kampania została wypuszczona podczas Tygodnia Walki z Homofobią, trudno chyba spodziewać się fali reakcji i debat zapoczątkowanych zerwaniem magnesowej spódnicy.
Marta Reutt
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie