"I nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni. Rom Twój bliźni". Ruszyła właśnie bazująca na cytatach biblijnych kampania „Romowie – moi sąsiedzi”. Akcję realizują firmy Telescope i Innovations Media na zlecenie Studia Doradztwa Europejskiego. Kampania, która będzie trwała przez sierpień i wrzesień br., ma na celu walkę z negatywnymi stereotypami na temat społeczności romskiej i zmianę postaw na przyjazne, a przynajmniej neutralne, wobec ich członków.
Romowie, według raportu przygotowanego dla Europejskiego Funduszu Społecznego, to najbardziej dyskryminowana społeczność świata. Negatywne opinie, które przez lata narastały wokół społeczności romskiej, trudno wytłumaczyć inaczej niż tylko powielaniem powszechnych, choć nieuzasadnionych i krzywdzących sądów. Większość Polaków, jak wskazuje raport, zdaje sobie sprawę, że negatywnie oceniając Romów, ulegają pokusie stereotypizacji, rzadko jednak próbują zmienić swoje nastawienie do społeczności romskiej.
Kampania obejmuje reklamy w prasie, radiu, internecie oraz na autobusach. Działania będą prowadzone przede wszystkim w województwach mazowieckim, małopolskim, dolnośląskim i śląskim.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki