Mała dziewczynka zostaje zaadoptowana przez rodzinę z dzieckiem. Na początku obie córki razem świetnie się bawią, a rodzice podobnie się o nie troszczą.
Kampania "Gift" ("Prezent") przygotowana przez agencję DeadLens Pictures w imieniu węgierskiej firmy Zoetis, zajmującej się sprzedażą wyrobów medycznych przeznaczonych dla zwierząt domowych oraz samych zwierząt, przy pomocy spotu reklamowego próbuje zwrócić uwagę na częsty problem porzucania zwierząt. Jednak przedstawia go w specyficzny sposób – zamiast zwierzęcia, pokazuje dziecko – małą dziewczynkę, która zostaje zaadoptowana i później traktowana przez swoją nową rodzinę jak zwierzę domowe. Szczęście trwa do momentu, kiedy rodzina nie jest już w stanie dłużej znosić jej wybryków i dziewczynka zostaje wywieziona na pustkowie, gdzie ojciec rodziny porzuca ją i odjeżdża. Dopiero w tym momencie w spocie w miejsce dziecka zostaje wprowadzona postać psa. Zabieg ten ma wpłynąć na widza w taki sposób, aby pomyślał o pupilu jak o człowieku, zrozumiał, że nie można go po prostu porzucić na pustkowiu, ponieważ jest to nieludzkie. Hasło kampanii brzmi "Be responsible. Give, adopt wisely" ("Bądź odpowiedzialny. Dawaj, adoptuj mądrze") i zachęca odbiorców do przemyślanych decyzji w sprawie adopcji zwierząt domowych. Pies, czy kot nie powinien bowiem być, tak jak w spocie, jedynie prezentem na urodziny, ponieważ wiążą się z nim również obowiązki, które czasami przerastają domowników i popychają ich do niehumanitarnego "pozbycia się problemu", którym jest niesforne zwierzę.
Reżyser kampanii Zsofia Zsemberi przyznała, że ukazanie sylwetki dziecka zamiast psa ma wielkie znaczenie: Stworzyliśmy ten krótki film, żeby przyciągnąć uwagę do porzuconych, maltretowanych zwierząt na Ziemi. Naprawdę uważam, że jest bardzo ważne zrozumienie, że cokolwiek dzieje się zwierzęciu może również przytrafić się dziecku. Znanym faktem jest również to, że ktoś kto maltretuje zwierzęta jest skłonny również do maltretowania ludzi. Jest to powód, dla którego pomyśleliśmy, że duże podobieństwo między dzieckiem i psem jest istotne w tym filmie.
Kampania skierowana jest przede wszystkim do osób mających w planach adopcję pupila, aby zapobiec ich późniejszemu porzucaniu i aby, poprzez odniesienie się do postaci dziecka, zdali sobie sprawę z tego, że porzucenie i maltretowanie zwierząt jest równie poważną sprawą, co znęcanie się nad dziećmi.
Na podobnym pomyśle kampanię oparł brytyjski oddział RSPCA (do obejrzenia tutaj) i meksykańska Fundación Dejando Huella (tutaj).
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy