Piersiowy przypominacz na lodówkę
Na okładce magazynu dla kobiet umiejscowiono różowe kółeczko z napisem „Dotknij tutaj”, pod którym wyczuwalny był niewielki, delikatny wzgórek. Tak, za pomocą minimum słów Centrum Zdrowia Miasta Dubaj przekazało ważne informacje na intymny temat – zachęcało kobiety do regularnego samobadania piersi.
Wewnątrz pisma znajdowała się strona ze zdjęciem ludzkiej skóry, na której przyczepiono magnes z symboliczną różową wstążeczką. Obok niego drobnym pismem umieszczono hasło kampanii: Early detection saves lives. (Wczesne wykrycie ratuje życie). Przytwierdzony później do lodówki magnes miał przypominać o regularnych kontrolach piersi.
Kampania ta łączy w sobie dwie bardzo istotne cechy. Prosty pomysł na przykucie uwagi i element, który będzie przypominał kobietom o zagrożeniu rakiem piersi. Ponadto cała kreacja jest bardzo dyskretna, przez co doskonale wpisuje się w bliskowschodni kontekst kulturowy. Zestawienie to okazało się skuteczne, ponieważ Centrum Zdrowia odnotowało znaczny wzrost połączeń telefonicznych z ich centrum informacyjnym dotyczących raka piersi.
Kampania zdobyła nagrodę Srebrnego Lwa na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes 2009.
Główny problem związany z rakiem piersi na świecie polega na bardzo późnym jego wykrywaniu. W krajach arabskich zjawisko to jest jeszcze bardziej powszechne. Ponad 70 % przypadków jest diagnozowane zdecydowanie za późno. Ta smutna statystyka wynika między innymi z kulturowego uwarunkowania. Na Bliskim Wschodzie choroby związane z intymnymi częściami ciała, przede wszystkim nowotwór piersi czy narządów rozrodczych, w dalszym ciągu są tematami absolutnego tabu.
M.Nowak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów