Z mroku wyłania się mężczyzna. Wiruje w powietrzu, spadając zarazem w ciemną otchłań. Żona, matka, ojciec, dzieci – każdy po kolei próbuje utrzymać jego dłoń w desperackim geście pomocy i ratunku. Nikomu się jednak nie udaje. Na twarzach najbliższych można dostrzec za to zmartwienie i smutek. Kiedy mężczyzna puszcza maleńką dłoń niemowlaka – prawdopodobnie swojego najmłodszego dziecka – ląduje nieprzytomny za kierownicą swojego dachującego samochodu. To był wypadek, za który zapłacił życiem. Przyczyna? Banalna – zużyte opony.
"When your tyres lose grip, you lose everything. Check yours regularly" ("Kiedy Twoje opony tracą przyczepność, Ty tracisz wszystko. Sprawdzaj je regularnie") – pojawia się główne hasło kampanii irlandzkiego Biura Bezpieczeństwa Dróg (Road Safety Authority Ireland). Kampania zrealizowana przez agencję Irish International BBDO jest skierowana do kierowców i zwraca uwagę na konieczność regularnego sprawdzania opon, których stan techniczny wpływa na ilość wypadków drogowych.
Nie ma elementu samochodu, którego zły stan techniczny tak bardzo przyczynia się do wypadku drogowego, jak opony – można przeczytać na stronie rządowej http://www.rsa.ie/. Badania pokazują, że w Irlandii, zły stan opon jest jednym z czynników powodujących średnio 14 śmiertelnych wypadków samochodowych rocznie.
Problem prawdopodobnie tkwi w tym, że nadających się do wymiany opon nie wychwyci żaden radar. Kierowca nie myśli o nich tak długo, aż nie staje się to konieczne. RSA (Road Safety Authority) zaznacza, że klip ma na celu uświadomienie każdemu kierowcy, jak ważne jest dbanie o stan techniczny opon zanim dojdzie do jakiejkolwiek katastrofy oraz jakie koszty niesie za sobą ta często lekceważona kwestia.
Klip miał być odważny, z mocnym, wizualnie nakreślonym problemem, zapadającym w pamięci. Mężczyzna z video traci kontakt z każdym z rodziny, wirując wokoło tak, jak wirują opony w samochodzie lub podobnie jak obraca się dachujący samochód na skutek wypadku. To dezorientująca podróż i uderzające przypomnienie, pokazującejak wiele człowiek może stracić.
Jak podkreślają twórcy, celem kampanii było również uświadomienie ludziom, że opony są o tyle ważne, że stanowią jedyny punkt styczności samochodu z drogą.Warto więc o nie zadbać, by nie narażać się na utratę czegoś ważniejszego – swojej rodziny, zdrowia, marzeń, czyli po prostu – życia.
Joanna Bącela
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?