Dziewczynka z wyprzedaży
Domowy filmik wideo na YouTube: mała, mniej więcej 10-letnia Sharon wyprzedaje swoje zabawki. Po wskazaniu kursorem myszki na wybrany przedmiot, na ekranie wyświetla się jego cena. Z offu słychać głos kobiety, zapewne matki dziewczynki. Przekonuje, że wszystkie przedmioty są w dobrym stanie i można je kupić po okazyjnej cenie. Wszystko wydaje się być całkowicie zwyczajne dopóki nie okazuje się, że mała Sharon także ma swoją cenę.
Kliknięcie na dziewczynkę kieruje odbiorcę do kolejnego filmu, który wszystko wyjaśnia. Spot z Sharon został przygotowany w ramach kampanii pt. "Sharon’s Sale" („Wyprzedaż Sharon”), która ma na celu przekonać internautów by przeciwstawili się handlowi dziećmi. W drugim filmie Rob Morris, przedstawiciel organizacji Love146, inicjatora kampanii, opowiada o szokujących doświadczeniach z podróży do Azji, gdzie widział dziewczynki wystawione na sprzedaż. Zamiast imienia każda z nich miała swój numer. Na cześć jednej z małych niewolnic, która nosiła numer 146, grupa przyjaciół nazwała swoją organizację Love146. Kampania została wykonana przez izraelskich twórców: Jessikę Kalbermann i Orela Bitana.
Jak podaje Love146, statystycznie co minutę sprzedaje się na świecie dwoje dzieci.
Spot kończy jego przesłanie: "There is a child out there that needs you to be his voice, her scream. They are slaves, you are free to speak out, to tweet, to share, to say no! To mail, blog, to stand up, to text, to send, to spread the word, to help end child sex slavery & exploitation". ("Gdzieś tam jest dziecko, które potrzebuje byś był jego głosem, jej krzykiem. Te dzieci są niewolnikami, a tobie wolno mówić, tweetować, dzielić się, sprzeciwiać. Możesz mailować, blogować, reagować, napisać sms, wysłać go, szerzyć informacje, by pomóc skończyć z dziecięcym seks niewolnictwem i wyzyskiem.")
A. Pisarek
Oryginalny spot, z możliwością kliknięcia na cenę znajduje się tutaj
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka