Rusza druga odsłona kampanii "Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym", realizowanej przez Fundację PZU. W spocie ponownie pojawił się Marcin Dorociński. W tym roku motywem przewodnim działań jest zwrócenie uwagi na to, że odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drodze ponosi zarówno kierowca jak i pieszy.
Tylko 18% kierowców zawsze przestrzega przepisów ruchu drogowych w pobliżu przejścia dla pieszych – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Fundacji PZU. Ponad 33% zdarza się przyspieszać, żeby przejechać przed oczekującym pieszym, a 61% hamuje w ostatniej chwili. Z kolei 74% pieszych przyznaje, że zdarza im się przechodzić przez ulicę w niedozwolonym miejscu.
Sukces ubiegłorocznej edycji kampanii utwierdził nas w przekonaniu, że warto oprzeć działania na pozytywnym przekazie. Również i w tym roku będziemy zachęcać bliskich kierowców do angażowania się w poprawę bezpieczeństwa na drodze: tym razem pieszych. Rodzina, przyjaciele czy znajomi mogą uświadomić im, że każdy z nich jest również pieszym. Wierzymy, że może to w znaczący sposób wpłynąć na zmianę zachowań kierowców wobec przechodniów – mówi Andrzej Klesyk, Prezes Zarządu PZU SA.
W badaniu zrealizowanym w ramach kampanii około 50% kierowców przyznało, że zdarza im się nie zwalniać i nie zwracać szczególnej uwagi na znaki drogowe w pobliżu przejścia. Wyniki pokazują, że 60% kierowców nie zawsze zatrzymuje się, gdy w pobliżu drogi jest pieszy. Bezpieczniej jednak prowadzą samochód, gdy mijają miejsca, w których mogą spotkać swoich bliskich. Badanie pokazało dużą skalę poważnych wykroczeń popełnianych przez pieszych. Blisko 33% wychodzi przed nadjeżdżający samochód i wymusza pierwszeństwo. Co czwarty badany przyznaje, że nie zawsze stosuje się do sygnalizacji świetlnej, a 27%, że nie zawsze dokładnie rozgląda się zanim wkroczy na jezdnię.
Również w tym roku symbolem kampanii jest niebieskie serce – przygotowano jego zapachową wersję. Serduszko umieszczone w samochodzie ma przypominać kierowcy, że pieszym może być bliska mu osoba. Zawieszki będzie można otrzymać na wybranych stacjach benzynowych, będzie też je dystrybuować policja. Ponadto, Fundacja PZU zbuduje "Aktywne przejścia dla pieszych" w ramach konkursu adresowanego do przedstawicieli władz samorządowych i zarządców dróg publicznych. Jego celem będzie wyłonienie niebezpiecznych przejść, które zostaną zmodernizowane. Powołana będzie także inicjatywa obywatelska do ustanowienia Ogólnopolskiego Dnia Pieszych. Po rozpoczęciu roku szkolnego wszyscy uczniowie pierwszych klas szkoły podstawowej, dostaną odblaskowe serca, które zwiększą ich widoczność na drodze.
Poprzednią edycję kampanii, nagrodzoną w Konkursie Kampania Społeczna Roku 2014, można zobaczyć tutaj.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy