Drukowana reklama społeczna przyczynia się do degradacji środowiska naturalnego. Nie tylko więc zwiększa świadomość społeczną w zakresie określonej problematyki, ale również jest nieekologiczna. Zwracała na to uwagę indyjska agencja reklamowa Stark Communications – organizator kampanii "Trees" ("Drzewa").
Kampaniom społecznym zachęcającym do ograniczenia zużycia papieru często zarzuca się, że już sam ich druk przyczynia się do zniszczenia setek drzew, dlatego Stark Communications w haśle swojej kampanii "We hope this ad never appears in print. Do the world a big favour. Use less paper" wyraża nadzieję, że ich projekt nigdy nie ukaże się drukiem. Choć obraz nie zaskakuje – ścinka drzew na tle bujnego lasu (w porównaniu do pomysłu wykorzystanego w kampanii Greenpeace – wydaje się za zbyt oczywisty), to w połączeniu z ograniczeniem dystrybucji wyłącznie do internetu oraz komunikatem "Ogranicz zużycie papieru" tworzy spójny przekaz.
Statystyki potwierdzają skalę problemu. Według danych OECD konsumpcja papieru w Azji wzrasta corocznie o 5%, a same Indie do 2014 r. dwukrotnie zwiększą produkcję papieru.
M. Woźniak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy