Dźwięk pracującej drukarki przypomina odgłosy wydawane przez piłę mechaniczną. Za każdym razem, kiedy maszyna wyrzuca zadrukowaną kartkę papieru, w tle słychać odgłosy wycinki drzew. Kilkanaście kartek, z których każda zadrukowana jest zaledwie kilkoma słowami, a czasem tylko jednym, układa się w przesłanie: „Each year businesses consume 53 000 000 trees to print photocopy and file: memos, documents, notices and office party invitations. If you can read it on a screen, you don’t need to print it on paper” (Każdego roku biznes zużywa 53 miliony drzew, aby wydrukować kserokopie i inne pliki: notatki, dokumenty, wykazy czy zaproszenia na imprezy firmowe. Jeśli możesz odczytać je z ekranu, nie musisz drukować ich na papierze).
Kampania stworzona przez Pumped for Change jest skierowana głównie do osób pracujących w sektorze biznesowym. Jej celem jest uczulenie właścicieli i pracowników firm i korporacji na problem nadmiernego zużycia papieru. Autorzy kampanii zwracają uwagę na fakt, że dla wielu osób korzystanie z druku jest nie tylko udogodnieniem, ale przede wszystkim przyzwyczajeniem. Preferowanie papierowej formy dokumentu wiąże się z poczuciem, że jest ona trwalsza i bardziej reprezentacyjna. To powoduje, że amerykańskie firmy zużywają rocznie – według danych dostarczonych przez autorów kampanii – około 4 miliony ton papieru.
Według danych organizacji Rainforest Maker, która współpracowała przy tworzeniu kampanii „Pixels not Paper”, na świecie produkuje się rocznie ponad 300 mln ton papieru. W samym USA obok potrzeb firmowych, papier wykorzystuje się do produkcji 2 miliardów książek, 350 milionów czasopism i 25 bilionów gazet. W tym tempie, ostatnie lasy deszczowe zostaną wyeksploatowane w ciągu mniej niż 40 lat – wynika z obliczeń Rainforest Maker. Aby zapobiec katastrofie, organizacja proponuje firmom korzystanie ze specjalnego kalkulatora, pozwalającego oszacować roczne zużycie papieru. Jego ilość zostaje następnie przeliczona na ilość drzew, które ścięto, aby zaspokoić potrzeby firmy. Właściciele firm dowiadują się w ten sposób ile drzew mogą zasadzić jeśli chcą oddać środowisku, to co z niego „wzięli”.
Pumped for Change to organizacja non-profit będąca częścią marki i firmy projektowej Pumped, Inc. Współpracuje z przedstawicielami biznesu, zainteresowanymi szukaniem rozwiązań problemów nękających środowisko. Organizacja współpracująca – Rainforest Maker stawia sobie za cel odbudowę lasów deszczowych.
A.Koim
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka