Nie wchodzić z owcą do lokalu
Spot reżysera kampanii "Mafia dla Psa". Mirosław Zbrojewicz i owca Tadeusz wyjaśniają tajniki dobrych manier w restauracji. Nie należy wchodzić do lokalu ze zwierzętami hodowlanymi, ale najważniejsze to dobre triki z nożem i widelcem. Przede wszystkim chodzi o specyficzne ułożenie sztućców po skończonym posiłku – na krzyż.
Akcja Bardzo Dobre Maniery, prowadzona przez Polski Czerwony Krzyż, ruszyła we wrześniu br. 17 grudnia w sieci pojawił się spot reklamowy (organizatorzy zapowiadają, że zostaną opublikowane kolejne). Każdy z klientów restauracji, które biorą udział w akcji, może przekazać 5 zł na dożywianie dzieci – tyle kosztuje ciepły obiad dla jednego z 700 tys. polskich dzieci, które nie jadają go regularnie. Aby do rachunku została doliczona ta kwota, wystarczy po skończonym posiłku skrzyżować sztućce na talerzu. Całość środków trafi na konto PCK.
Scenarzystą i reżyserem spotu jest Kazimierz Zbąski, współreżyser filmu kampanii "Mafia dla Psa", przygotowanej dla fundacji Przytul Psa. Kampania ta wygrała plebiscyt Czytelników kampaniespołeczne.pl na najlepszą kampanię społeczną roku 2012. Mirosław Zbrojewicz nawiązuje konwencją do granej przez siebie roli Gruchy w filmie "Chłopaki nie płaczą".
Bardzo Dobre Maniery to element programu Godne Dzieciństwo realizowanego przez Polski Czerwony Krzyż. Celem programu Godne Dzieciństwo jest kompleksowe wspieranie dzieci i młodzieży z najbardziej potrzebujących rodzin. W jego ramach PCK realizuje projekty dożywiania najmłodszych.
Więcej o kampanii Bardzo Dobre Maniery można przeczytać na portalu. Lista restauracji biorących udział w akcji dostępna jest na stronie na Facebooku.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?