Językowe wpadki grafficiarzy stały się inspiracją do kampanii o gramatyce: „Fuk the sistem” poprawiono czerwonymi literami z szablonów na „Fuck the system” (Pieprz system), a „Biacth!” zmieniono na „Bitch!” (Suka!). Nietypową korektę wieńczy stempel z pouczeniem: „If you’ve got something to say, say it right” (Jeśli masz coś do powiedzenia, powiedz to poprawnie).
Nauczycielski ton i sarkazm charakteryzujące kampanię wymierzone są w niekompetentnych użytkowników języka angielskiego, a zwłaszcza członków subkultur młodzieżowych i użytkowników nowych mediów – twitterów, blogów i forów internetowych. Zaproponowana w reklamie korekta grafficiarskich tagów zwraca uwagę swoją niewrażliwością na amerykański slang.
Kampanię zorganizowała agencja Y&R Chicago, która zainicjowała ruch Americans for Grammar skupiający ludzi zatroskanych jakością języka publicznego USA. Kreacje pojawiły się na ulicach w lutym 2012 ale blog americansforgrammar.org ruszył już w listopadzie 2011 r. W swoim założeniu ma on angażować użytkowników do publicznego piętnowania gramatycznych i ortograficznych błędów znalezionych w internecie i na miejskich murach.
Autorom kampanii chodziło o zwrócenie społeczeństwu uwagi na negatywne zjawisko obniżenia się kompetencji językowej Amerykanów. Oprócz szyderstwa przydałyby się jeszcze na pewno pozytywne, systemowe propozycje rozwiązania tego problemu.
M. Dembińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka