W bibliotece publicznej w Vancouver, postawiono ścianę równomiernie pokrytą samoprzylepnymi, żółtymi karteczkami (post-it), które układały się w napis "Remember" ("Pamiętaj"). Każda z nich zawierała notatkę: "Don’t forget the Investors Group Walk for Memories" (Nie zapomnij o Marszu Pamięci). Zapomnieć faktycznie trudno, bo na długiej na 10 metrów ścianie znalazło się aż tysiąc takich karteczek-przypominajek.
Pomysłowa kampania jest dziełem kanadyjskiej agencji Rethink dla Alzheimer’s Society z Kolumbii Brytyjskiej, prowincji na zachodnim wybrzeżu Kanady. Celem akcji było nie tylko przypomnienie mieszkańcom o corocznym marszu, lecz także zwrócenie ich uwagi na problem choroby Alzheimera. Zgodnie z zamierzeniem twórców, przechodnie zabierali ze sobą przylepione karteczki, a mur powoli pustoszał, co symbolizowało utratę pamięci dotykającą osoby cierpiące na demencję.
Obecnie 1 na 11 Kanadyjczyków powyżej 65. roku życia cierpi na Alzheimera lub inną formę otępienia. Szacuje się, że w następnym pokoleniu liczba cierpiących na tę chorobę wzrośnie ponad dwukrotnie. Nadal nie istnieją żadne metody pozwalające w stu procentach uchronić się przed chorobami, których skutkiem jest demencja – można jedynie zmniejszyć ryzyko ich rozwoju unikając czynników ryzyka, takich jak urazy głowy, nadciśnienie, podwyższony cholesterol czy palenie tytoniu.
Tegoroczny Marsz Pamięci odbył się 30 stycznia – wzięło w nim udział 20 miejscowości. Zdobyty dochód (w tym roku ponad 630 tys. dolarów) zostanie przeznaczony na wsparcie rodzin osób dotkniętych chorobą oraz badania naukowe. Jak mówi Jean Blake, dyrektor generalny Alzheimer’s Society of BC – Zachęcamy mieszkańców Kolumbii Brytyjskiej do tego by pomyśleli o ponad 70 tysiącach rodzin, które żyją z chorymi na demencję na terenie naszej prowincji i aby zadbali o własne zdrowie. Zależy nam również na wsparciu naszych działań, których celem jest znalezienie przyczyn demencji oraz lekarstwa na tę chorobę.
Sponsorem materiałów i wykonawcą instalacji była firma The Portables, jeden z większych w Kanadzie producentów przenośnych wystaw.
J.Ślusarska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO