Wymowna cisza
Milczenie, nerwowy śmiech, wycofanie, a może przyjacielski uścisk i kilka ciepłych słów? Reakcje zaskoczonych przechodniów są różne; najwyraźniej żaden nie spodziewał się takiego obrotu spraw. Nikt z nich tego dnia nie podejrzewał, że zostanie bohaterem spotu reklamowego, tym bardziej, że stanie się odbiorcą tak szokującego komunikatu – wiadomości, która w prawdziwym życiu, co 12 godzin zaskakuje, przeraża bądź zasmuca jednego z młodych mieszkańców Montrealu.
W krótkim nagraniu, które promuje kampanię "The announcement" ("Komunikat") trudno doszukiwać się wybitnej gry aktorskiej czy pięknych ujęć; kreacja ma formę nagrania z ukrytej kamery, jednak koncept, którego twórcą jest kanadyjska agencja Taxi silnie oddziałuje na odbiorcę. Wzrusza, przeraża, skłania do zastanowienia. Bohaterem spotu jest młody chłopak, który informuje napotkane osoby o tym, że właśnie zdiagnozowano u niego raka. Odbiorcy, przypadkowi przechodnie, są zaszokowani; część wyraża swoje współczucie w słowach, opiekuńczym uścisku, inni, nie wiedząc jak zareagować ukrywają emocje za nerwowym śmiechem, wolą się wycofać, w końcu, wielu z nich trudno znaleźć jakiekolwiek słowa.
Taka sytuacja wydaje się być zrozumiała. Jak podkreśla hasło spotu – „It`s hard to find right words. That`s why we`re here” ("Trudno jest znaleźć odpowiednie słowa. Dlatego tutaj jesteśmy"). Mowa o nadawcy kampanii, organizacji VOBOC, która od 2001 roku pomaga nastolatkom i młodym osobom w ich walce z rakiem. Założycielka fundacji, Doreen Edward, która sama wygrała walkę z nowotworem, wielokrotnie zadawała sobie pytanie, dlaczego to właśnie jej się udało, dlaczego dostała drugą szansę? Podczas choroby często widywała chorych, którzy byli smutni, przerażeni i opuszczeni. Nowotwór niszczy nie tylko organizm, ale często także związki i przyjaźnie. Doreen postanowiła wykorzystać swoje nowe życie pomagając innym chorym. Misją VOBOC jest wspieranie osób cierpiących na raka oraz ich bliskich poprzez zapewnianie im małych przyjemności i rozrywek, które pozwolą na wyrwanie się ze szpitalnych korytarzy, takich jak np. wyjście do restauracji, wizyta w SPA, czy weekendowy wyjazd do ekskluzywnego hotelu. Kampania ma na celu zachęcenie do wspierania działań fundacji poprzez dotacje, które można składać na stronie: www.voboc.org.
Ewa Zasada
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń