Wylogować się… a do czego?
Wylogować się, ale do czego? Do życia – do sportu, do muzyki, do tego, co dostarcza wrażeń. Wystartowała kampania społeczna "Wyloguj się do życia… a robi się to tak!" poświęcona problemowi uzależnienia od komputera i internetu wśród młodzieży.
Projekt realizowany przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST jest kontynuacją ubiegłorocznej akcji pod nazwą "Wyloguj się do życia" (o której pisaliśmy tutaj) , która uświadamiała, że zagrożenie uzależnieniem od internetu wśród młodzieży staje się istotnym problemem społecznym (prawie 40% młodzieży w wieku gimnazjalnym czuje się sobą bardziej on-line niż w bezpośrednich kontaktach z ludźmi, źródło: EU Kids Online 2011).
Zadaniem startującej w tym roku kampanii jest pokazanie ryzyka, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci, przy jednoczesnym zachęceniu młodzieży do szukania alternatyw poza światem wirtualnym oraz łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób.
Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w internecie wskazywanym przez młodzież jest szukanie wrażeń, adrenaliny, przeżyć. Dlatego zachęcając w kampanii do „wylogowania się” autorzy skoncentrowali się na sporcie i muzyce jako na alternatywach wobec doświadczeń w sieci. W kampanii wezmą udział raperzy Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus (ambasadorem poprzedniej edycji był Sokół) oraz piłkarze Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski.
Częścią kampanii jest także konkurs dla uczniów gimnazjów i liceów. Zadaniem będzie opracowanie autorskiego pomysłu na bezpieczny, rozsądny sposób łączenia swojej aktywności w sieci z życiem poza nią: przedstawiający własny sposób na „wylogowanie się” w odpowiednim czasie (zamiast przesiadywania godzinami przed komputerem, używania internetu nawet podczas spotkań towarzyskich), przedstawiający atrakcyjną opcję spędzania czasu poza siecią (czas z przyjaciółmi, kreatywne zajęcia, rozwijanie zainteresowań) lub sposób rozsądnego łączenia jednego z drugim (Internet/rzeczywistość poza siecią). Nagrody w konkursie to profesjonalny film reklamowy (spot dedykowany autorskiemu START-UP’owi przygotowany we współpracy z profesjonalną ekipą producencką, emitowany i nagłośniony w ramach kampanii) i sfinansowanie realizacji pomysłów.
Przygotowano także stronę www, na której znajdą się informacje o charakterze edukacyjnym (badania, wypowiedzi autorytetów, publikacje), wskazówki na temat możliwości otrzymania pomocy (uczniowie, rodzice), a także bieżące informacje o samej kampanii. Prowadzony jest także fanpage. Organizatorzy przygotowali warsztaty dla pedagogoów, rodziców i opiekunów.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie