W Polsce co trzy dni ginie bez wieści dziecko poniżej 7 roku życia. Fundacja Itaka wraz z Telekomunikacją Polską uruchomiły bezpłatny, całodobowy numer interwencyjny. Wydarzeniu towarzyszy kampania społeczna „Powstrzymaj cierpienie zaginionych dzieci” zachęcająca do przekazywania wsparcia finansowego za pomocą sms-ów.
116 000 to numer, pod który może dzwonić każdy rodzic czy opiekun, któremu zaginęło dziecko. Dyżurują pod nim specjaliści fundacji ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, którzy przyjmują zgłoszenia o zaginięciu dzieci, współpracują z policją, zbierają oraz analizują informacje od informatorów, które po zweryfikowaniu przekazują policji oraz osobom zgłaszającym zaginięcie. Ponadto włączają w poszukiwania media i przygotowują publikacje o zaginięciu. Osobom odpowiedzialnym za zaginione dziecko pomagają w organizacji poszukiwań, rodzicom i opiekunom udzielają wsparcia psychicznego, porad prawnych i socjalnych.
Dzieci i młodzieży stanowią około 30% wszystkich zaginionych. Spośród zgłoszeń notowanych w ciągu roku przez policję, około 120 zaginięć dotyczy dzieci do 7 roku życia, około 800 zaginięć dzieci w wieku 7-13 lat i około 3600 zaginięć dzieci w wieku 13-17 lat (dane ze strony www.policja.pl). Większość spraw, dzięki szybkiemu nagłośnieniu oraz współpracy wielu służb i instytucji (policji, ITAKI, straży pożarnej, mediów, społeczności lokalnej), udaje się wyjaśnić w ciągu kilku godzin od zaginięcia dziecka. Niestety nie wszystkie zakończenia są szczęśliwe – zdarzają się sytuacje, w których nie udaje się od razu odnaleźć zaginionej osoby.
W ramach kampanii powstał spot telewizyjny, radiowy i plakat.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi