Wśród bestsellerowych pozycji na półkach tureckich księgarni pojawiła się osobliwa książka. Składała się wyłącznie z białych stron. Pod okładką czytelnicy mogli znaleźć informację: “The barrier is something just a book. In Turkey, the ratio of books specifically published for blind people is strikingly low. Are you aware?”. ("Barierą może być czasem zwykła książka. W Turcji liczba książek publikowanych specjalnie dla osób niewidomych jest uderzająco niska. Czy jesteś tego świadomy?").
Taką ambientową akcją turecki Ruch Znoszenia Barier próbował uzmysłowić ograniczenia, z jakimi muszą się zmagać osoby z uszkodzonym wzrokiem. Liczba publikacji w języku Braille’a lub zapisanych w postaci audiobooków jest niewielka, a dostęp do nich jest bardzo utrudniony. Problem ten dotyka 27proc. niewidomych lub niedowidzących mieszkańców Turcji. W obecnej sytuacji ludzie ci nie mają szans na pełne uczestnictwo w życiu kulturalnym i społecznym.
Kampania została przygotowana przez agencję McCann Erickson z Istambułu. W ubiegłym roku agencja zrealizowała dla Engelleri Kaldır kampanię ukazującą trudności i ograniczenia, którym codziennie muszą stawiać czoło osoby niepełnosprawne ruchowo. Ruch Znoszenia Barier walczy o egzekwowanie praw człowieka zwłaszcza wobec tych grup społecznych, którym grozi izolacja i wykluczenie.
P.Cieślikiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
22.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
19.04.2024
Broń to nie zabawka!