9 lutego we wszystkich krajach Unii Europejskiej rusza kampania medialna poświęcona problematyce ochrony prywatności w internecie – "Think B4 U post!", w Polsce realizowana pod hasłem "Pomyśl zanim wyślesz". Realizowana jest ona w związku z Dniem Bezpiecznego Internetu obchodzonego w 60 krajach.
W Polsce od 2005 roku organizatorami Dnia Bezpiecznego Internetu są Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) oraz Fundacja Dzieci Niczyje (FDN), tworzące Polskie Centrum Programu "Safer Internet", prowadzące szereg działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci online. Partnerem głównym DBI jest Fundacja Orange.
W ramach kampanii powstał 15 sekundowy film przestrzegający przed pochopnymi decyzjami wysyłania swoich danych (zdjęć, informacji) poprzez internet w świat. – Dla najmłodszych internet jest niezwykle ważną przestrzenią ekspresji własnych poglądów, rozwijania zainteresowań lub też nawiązywania nowych kontaktów. Przenoszą do sieci prywatne informacje, zdjęcia, publikują filmy, chcą być popularni i lubiani. Niestety, nie zawsze pamiętają, że brak rozwagi i dbałości o prywatność swoją i innych, może doprowadzić do nieszczęścia. Dlatego głównym celem tegorocznej kampanii jest nauczenie młodych internautów rozsądnego i odpowiedzialnego publikowania informacji online – mówi Anna Rywczyńska, koordynator Polskiego Centrum Programu Safer Internet w NASK.
W Polsce z okazji DBI od początku roku lokalni organizatorzy z całego kraju zgłosili ponad 600 inicjatyw związanych z bezpieczeństwem najmłodszych online. Inicjatywy rejestrować można w serwisie www.dbi.pl do końca lutego br. W ubiegłym roku na stronie DBI zarejestrowano ich prawie tysiąc. Wśród organizatorów lokalnych wydarzeń rozlosowane zostaną nagrody ufundowane przez partnerów DBI.
Do obchodów DBI w Polsce przyłączyli się: Urząd Komunikacji Elektronicznej, sygnatariusze "Porozumienia na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie", Polskie Badania Internetu, Allegro, Microsoft, UPC Polska, Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie, e-Dziecko.pl, Webinside.pl, Wiadomości24.pl, Miastodzieci.pl, Nasza-klasa.pl, o2.pl, Ogólnopolski Miesięcznik Młodzieżowy "Przecinek", Czasdzieci.pl, Wydawnictwo Szkolne PWN, ArcaBit, Kaspersky Lab, AVG, Fundacja Nowe Media, Techland.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka