Wesołe "Sto lat, sto lat!" w zestawieniu z przygnębiającym tłem więzięnnym w kolejnej edycji kampanii „Piłeś? Nie jedź!”, zwraca uwagę na negatywne konsekwencje prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu.
Kampanię organizuje Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS), za kreację i realizację kampanii odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej, za działania PR – Practum Consulting. Akcja realizowana jest poprzez spoty reklamowe w telewizji (TVN Warszawa), radiu (RMF Maxxx), kinach (Multikina w Warszawie), przez reklamy na 100 autobusach i 145 tys. ulotek rozdawanych przez stołecznych policjantów podczas kontroli drogowych („trzeźwe poranki” oraz „trzeźwe wieczory”). Ponadto, przed 50 stołecznymi klubami i pubami pojawią się maty z hasłem „Piłeś? Nie jedź”.
Przez cztery kolejne środy od 27 października przy Moście Gdańskim w Warszawie policja we współpracy z ITS ustawi symulator dachowania, na który będą kierowane osoby przekraczające prędkość.
ZP PPS w ramach kampanii wspiera także polską edycję „Europejskiej Nocy Bez Wypadku” przypadającą na sobotę, 16 października br., organizowaną przez Fundację „KRZYŚ”, która rozda w tym dniu 5 tys. ulotek kampanii „Piłeś? Nie jedź!”.
– Organizując kampanię „Piłeś? Nie jedź!” chcemy uczulać kierowców i całe społeczeństwo na zagrożenia, jakie stanowią nietrzeźwe osoby decydujące się na prowadzenie pojazdów po alkoholu. Stale słyszymy o wypadkach, kolizjach spowodowanych przez kierowców z promilami, a wiele z tych nieszczęśliwych wydarzeń można byłoby uniknąć, gdyby kierowcy nie decydowali się na jazdę po alkoholu. Trzeba też mieć świadomość, że spożycie alkoholu nawet w niewielkiej ilości może znacznie obniżyć naszą sprawność psychomotoryczną. Dlatego w naszej kampanii promujemy całkowitą abstynencję wśród kierowców, stąd hasło: Piłeś? Nie jedź! Warto o tym stale mówić i przypominać kierowcom, jakie ryzyko podejmują prowadząc po alkoholu nie tylko wobec własnego życia i zdrowia, ale przede wszystkim wobec bezpieczeństwa innych – komentuje Leszek Wiwała, prezes ZP PPS.
Patronat honorowy nad kampanią objęli Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji są Komenda Stołeczna Policji, Instytut Transportu Samochodowego (ITS) oraz Fundacja „KRZYŚ”. Patronem medialnym jest TVN Warszawa.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo