"Osz ty k… Wujku Andrzeju, wujku Andrzeju!" Monisia wystrzeliwuje się w powietrze, goły rolnik wskakuje do snopowiązałki, by po chwili z niej wypaść z niej otoczony belą siana, a kierowca autobusu na motylich skrzydłach unosi się w niebo. Oto viralowa kampania promująca Gdańsk.
Ideą spotów jest pokazanie Gdańska jako miasta, gdzie człowiek czuje się wolny. Według autorów kampanii do zachowań wolnych ludzi należą szaleństwa – czy to latanie przy pomocy plastikowych skrzydeł czy wystrzeliwanie się ze sznura na bieliznę w kierunku stoczni (to jedyny widoczny gdański akcent we wszystkich trzech filmach) czy bieganie w sianie, czy… – prawdopodobnie powstanie jeszcze wiele filmów inspirowanych tymi trzema, z innymi pomysłami na zilustrowanie "wolności", co oddolnie przedłuży żywot kampanii.
Spoty stylizowane są na amatorskie nagrywane telefonem filmy, umieszczane przez internautów na portalach typu YouTube. Rozpowszechniane są metodą marketingu wirusowego.
Kierownik Referatu Wizerunku Miasta UM Gdańsk tłumaczy, że mieszkańcy tego miasta (niegdysiejszego Wolnego Miasta Gdańska) inspirowani są do ekspresji swojej wolności przez tajemnicze „fale GDN”. Ich obecność została potwierdzona naukowo przez Instytut Rezonansu i Interferencji, którego pracownicy w białych kombinezonach mierzyli natężenie tychże fal w największych miastach Polski (to z kolei w ramach kampanijnych eventów).
Kampania ma również swój oficjalny spot telewizyjny przedstawiający charakterystyczne dla miasta punkty, przez które prześlizgują się kolorowe fale. Na stronie www.dotknijwolnosci.pl niedługo ruszą konkursy dla mieszkańców.
Zdania internautów, do których przede wszystkim adresowana była pierwsza część akcji, póki co są podzielone. W sondzie na temat projektu, zamieszczonej przez portal trojmiasto.pl, zagłosowało ponad 1600 osób – 52% kampania się podoba, 48% nie.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca