Jest nadzieja dla klimatu. Podczas Międzynarodowego Festiwalu Reklamowego Cannes Lions w Cannes we Francji ONZ wraz z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Reklamy (IAA), reprezentującym liderów reklamy, marketingu i mediów, rozpoczęła projekt „Hopenhagen" – kampanię przygotowującą społeczność międzynarodową do planowanej na grudzień Konferencji Klimatycznej (COP15) w Kopenhadze.
– „Hopenhagen" to międzynarodowa inicjatywa branży komunikacji marketingowej, która ma zainspirować i zaktywizować społeczności na całym świecie. Zmiany klimatu są jednym z największych wyzwań, z którymi musi się zmierzyć nasze pokolenie. Światowi liderzy spotkają się podczas Konferencji Klimatycznej w grudniu, ale każdy obywatel może mieć wpływ na jej rezultaty. To będzie moment przypieczętowania umowy, potrzebujemy międzynarodowego ruchu, który przyczyni się do prawdziwych zmian – powiedział Sekretarz Generalny ONZ Ban Ki-moon. Hopenhagen (od ang. Hope – nadzieja) to więcej niż nadzieja. – Tu chodzi o globalną akcję, o globalny traktat dotyczący klimatu i o lepszą przyszłość dla wszystkich ludzi.
Delegaci ze 192 krajów spotkają się w grudniu w Kopenhadze w celu ratyfikowania nowego międzynarodowego traktatu klimatycznego, który wejdzie w życie, gdy wygasną zobowiązania Protokołów z Kioto – w 2012 roku.
We wrześniu 2008 roku z inicjatywy IAA w ramach Climate Change Communication Initiative została powołana przy ONZ stała grupa międzynarodowych agencji. Zadaniem IAA jest opracowanie kompleksowego programu komunikacji, mającego na celu podniesienie świadomości zjawiska i skutków zmian klimatycznych, oraz generowanie działań w tej dziedzinie. Projekt Hopenhagen uzupełni kampania ONZ „Seal the Deal!”, która wzywa światowych przywódców do zjednoczenia się w celu znalezienia rozwiązania problemu zmian klimatycznych, który byłby zrównoważony, skuteczny i oparty na badaniach naukowych.
Kreatywna koncepcja Hopenhagen wynika z założenia, że konferencja ONZ w Kopenhadze w sprawie zmian klimatu będzie okazją do ochrony ludzi i planety oraz wzmocnienia działań związanych z ekologią. Kampania będzie podkreślać potrzebę przejścia od kopiowania pomysłów lub ignorowania globalnych wyzwań do nadziei i działań tworzących nową rzeczywistość.
Pierwsze elementy kampanii można dostrzec już teraz – na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions, na lotniskach w Los Angeles i Londynie oraz w wybranych międzynarodowych mediach.
Platformą informacyjną kampanii jest witryna hopenhagen.org, gdzie odwiedzający mogą dowiedzieć się więcej na temat zmian klimatycznych, wyrazić swoją opinię lub podzielić się pomysłami na temat przyszłości Ziemi oraz wysyłać wiadomości do delegatów,na Konferencję Klimatyczną ONZ, podczas której zostanie ratyfikowany traktat.
Oficjalny launch kampanii Hopenhagen odbędzie się w wrześniu 2009. IAA już teraz wzywa wszystkich: przedsiębiorców, rządy, organizacje pozarządowe osoby prywatne do angażowania się w popularyzację kampanii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie