Ruszyła ogólnoeuropejska kampania medialna „Keep it fun. Keep Control”, poświęcona problemowi cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży. W Polsce kampania realizowana jest pod nazwą „Baw się w Sieci – BEZPIECZNIE”.
Kampania przygotowana została przez belgijską agencję LDV UNITED na zlecenie Komisji Europejskiej, w odpowiedzi na rosnącą skalę przemocy rówieśniczej w sieci na terenie całej Europy. Przekazy kampanii przygotowane zostały we wszystkich oficjalnych językach Unii Europejskiej. W Polsce akcja koordynowana jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz NASK – narodowych realizatorów programu „Safer Internet”.
W ramach kampanii powstały spoty reklamowe (30 i 60 sek.) oraz reklamy internetowe zwracające uwagę na problem przemocy rówieśniczej w internetowych serwisach społecznościowych. Celem akcji jest uwrażliwienie młodych internautów na problem cyberprzemocy i nauczenie ich reagowania na takie sytuacje. Przekazy kampanii promują ofertę projektu pomocowego Hepline.org.pl (0800 100 100).
Reklama telewizyjna „Baw się w Internecie – BEZPIECZNIE” prezentowana jest na zasadach non profit przez media ogólnopolskie oraz lokalne. Udział w kampanii zapowiedziały stacje telewizyjne: TVP, TVN, TVN24, TVN7, TVN Turbo, TVN Lingua, TVN Warszawa, MTV, Viva Polska, ZigZap, Typer oraz portal o2.pl.
Akcja jest już kolejnym przedsięwzięciem realizowanym w ramach projektu Saferinternet.pl na rzecz zapobiegania problemowi przemocy rówieśniczej w Sieci. W zeszłym roku Fundacja Dzieci Niczyje we współpracy z Fundacją Grupy TP (Główny Partner projektu) prowadziła kampanię „Stop Cyberprzemocy”. Kampania została zauważona przez 58% dorosłych Polaków. Aż 98% Polaków uznała takie działania za potrzebne (CBOS 2008).
Badania prowadzone na reprezentatywnej próbie młodych internautów wskazują na dużą skalę problemu cyberprzemocy w Polsce (Gemius/FDN 2007):
• 21% dzieci doświadcza w Sieci poniżania, ośmieszania i upokarzania;
16% straszenia i szantażowana.
• 57% osób w wieku 12-17 była przynajmniej raz obiektem zdjęć lub filmów wykonanych wbrew ich woli.
• 14% dzieci zgłasza przypadki rozpowszechniania za pośrednictwem Internetu lub telefonów komórkowych kompromitujących je materiałów.
Wysoką skalę problemu potwierdzają doświadczenia projektu Helpline.org.pl. Ponad połowa spośród 1517 zgłoszeń przyjętych w 2008 roku dotyczyła przemocy rówieśniczej w Sieci. Więcej informacji o kampanii: www.cyberprzemoc.pl, www.saferinternet.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka