Zażenowanie przez procenty
Alkohol w kampaniach społecznych jest najczęściej kojarzony z nietrzeźwymi kierowcami i ofiarami ich bezmyślności. Tymczasem kampania „Be responsible” prowadzona w październiku br. w RPA to zupełnie inne spojrzenie na problem nadużywania alkoholu. Choć sam aspekt problemu nie jest wcale nowy, to poraża i jego oczywistość i jednocześnie brak świadomości problemu lub co najmniej jego bagatelizowanie. Trzy spoty telewizyjne, przygotowane przez agencję Lowe Bull z Kapsztadu, mówią o tym, co czują dzieci, gdy ich rodzice wypiją o jeden kieliszek za dużo, gdy ośmieleni procentami zachowują się nieodpowiedzialnie. Problem jest trudny do uchwycenia, może nawet niezauważalny, bo brak jest jego namacalnych skutków.
Pod hasłem "Who says one more drink won’t hurt? Be responsible" (Kto powiedział, że jeden kieliszek więcej nie zrani? Bądź odpowiedzialny) Stowarzyszenie Przemysłu na rzecz Odpowiedzialnego Spożycia Alkoholu prowadziło antyalkoholową kampanię pokazującą, że wypity w nadmiarze alkohol dodaje odwagi, ale też ogranicza kontrolę nad własnym zachowaniem i słowami. Co czują dzieci, gdy widzą i słyszą nietrzeźwych rodziców? Na pewno wstyd, zażenowanie i strach przed tym, co jeszcze się wydarzy. To, co dla dorosłego jest jednym kieliszkiem, jedną lampka wina, jednym piwem więcej, dla młodego człowieka może oznaczać zepsuty ważny dzień w jego życiu – np. 21. urodziny. Jednocześnie twórcy nie zamykają opowiadanej historii w kręgu tzw. wyjątkowych wydarzeń, ale pokazują też sytuacje powszednie, jak kontrola drogowa. Dzięki temu przesłanie kampanii jest jasne i czytelne: niezależnie od sytuacji, miejsca, czy czasu, wypijając za dużo alkoholu i przestając myśleć racjonalnie, ranimy naszych najbliższych.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem