Czy kilka niezwykle prostych ilustracji może wzruszyć do łez? Jak dowodzą komentarze internautów pod spotem reklamowym "Be that woman" – tak. Pod warunkiem jednak, że przedstawiają historię zwykłej kobiety, której inni pomagają prowadzić codzienne życie. Bez tego wsparcia setki tysięcy kobiet nie byłoby w stanie rozwijać się i realizować nie tylko w życiu rodzinnym, ale i zawodowym.
Problem braku systemowej pomocy dla kobiet nie dotyczy tylko biednych i słabo rozwiniętych państw. W samym obszarze metropolitarnym Waszyngton w USA, w przeciągu 10 lat, Washington Area Women’s Foundation pomogła przeszło 300 tysiącom kobiet, a potrzeby są znacznie większe. Celem tej fundacji jest sprzyjanie rozwojowi filantropii na rzecz kobiet, dziewcząt i ich rodzin. Dzięki zebranym środkom pomaga swoim podopiecznym znaleźć pracę, odbyć szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe, dba o opiekę medyczną, a nawet zapewnia najbardziej potrzebującym własne mieszkania.
AWF postanowiła zwiększyć świadomość tego, jak ważnym problemem się zajmuje. Pomagając potrzebującym kobietom, pomaga bowiem całemu społeczeństwu.
Animacja przedstawia pogodną mamę, której radość wraz z pogarszaniem się jej sytuacji finansowej, znika z twarzy – nie stać jej na leki, na jedzenie, na przedszkole dla dziecka. Wokół widzi tylko roześmianych ludzi i brak perspektyw dla siebie i swojego dziecka. Pomoc znajduje w Centrum Kobiet, gdzie czekają na nią inne kobiety oferujące swą pomoc. Szarość zmienia się w błękit – kolor kreatywności, dynamizmu i energii. Teraz ona może dzielić się swoją nową siłą z innymi.
Pozostając w gamie kolorów reklamy, przesłanie spotu można uchwycić następująco: wystarczy tylko dobra wola by czyjąś szarą rzeczywistość uczynić bardziej niebieską.
Drugim etapem kampanii ma być mobilizacja społeczeństwa do publikowania i dzielenia się w internecie osobistymi historiami kobiet, które zmieniły czyjeś życie.
D.Lewandowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół